Gå til innhold

Erstatnings tv fra MPX - Hvilken?


Anbefalte innlegg

Dessverre "døde" tven min like før ol. Sendte den inn til Infocare på garantirep den 8 august.

 

Prøvde å kontakte Infocare for en uke siden, for å få opplyst status på jobben, men satt i tlf i ca 40 minutt uten å få svar. Tok da kontakt med MPX, hvor jeg kjøpte tven. De kunne etterhvert opplyse at tv står i kø i påvente av tekniker hos Infocare, men skulle bli reparert neste dag.

 

Javel, nå har det gått enda en uke, og absolutt null har skjedd.

 

Hvor lang tid er akseptabel i påvente av en tv reperasjon?

 

Edit: Ser at jeg muligens har lagt tråden i feil kategori. Isåfall kan mod flytte den.

 

Edit: Da endel er avklart angående Infocare, har jeg døpt om tråden.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en bærbar pc inne til rep hos InfoCare engang. Glei på isen og pc gikk i bakken, neste gang jeg slo den på smeltet coveret og ufyselig røyk veltet ut av pc'n. Kortslutning og varmeutvikling, hehe. De brukte vel 3 uker på å få tak i nye deler, da det var totalt uaktuelt (for min del) å få erstattet pc'n i en annen. Likte den jeg hadde, og ville ikke ha ny..

 

Men der opplevde jeg veldig bra service.

Men det har også vært etpar skandaler der, hvor teknikere har tatt med pc'r, mobiler og tv'r med hjem...

Lenke til kommentar
For det første så har du krav på låne TV da reperasjonen tar så lang tid. Dette hadde jeg absolutt forlangt. Nå når det har gått så lang tid, så ville jeg krevd å få hevet kjøpet. Står i forbrukerkjøpsloven at reperasjoner skal utføres innen rimelig tid, noe som er maskimalt 2-3 uker.

 

Hadde jeg visst at det skulle ta så lang tid, ville jeg nok ha luftet tanken om en låne tv ja.

 

Å få heve kjøpet tror jeg vil bli et sirkus uten like med masse svada snakk i øst og vest. Men mener du at jeg har rett til å heve kjøpet? Det vil bli MPX i dette tilfellet som må ta seg av den biten, og de kan vel bare henvise til Infocares totale mangel på profesjonalitet?

Lenke til kommentar
Jeg hadde en bærbar pc inne til rep hos InfoCare engang. Glei på isen og pc gikk i bakken, neste gang jeg slo den på smeltet coveret og ufyselig røyk veltet ut av pc'n. Kortslutning og varmeutvikling, hehe. De brukte vel 3 uker på å få tak i nye deler, da det var totalt uaktuelt (for min del) å få erstattet pc'n i en annen. Likte den jeg hadde, og ville ikke ha ny..

 

Men der opplevde jeg veldig bra service.

Men det har også vært etpar skandaler der, hvor teknikere har tatt med pc'r, mobiler og tv'r med hjem...

 

Du ødela PC-en din, og så fiksa de den??

Lenke til kommentar
Jeg hadde en bærbar pc inne til rep hos InfoCare engang. Glei på isen og pc gikk i bakken, neste gang jeg slo den på smeltet coveret og ufyselig røyk veltet ut av pc'n. Kortslutning og varmeutvikling, hehe. De brukte vel 3 uker på å få tak i nye deler

 

Du ødela PC-en din, og så fiksa de den??

 

 

 

Jeg reagerte på det samme.  :ohmy:

Lenke til kommentar
Jeg hadde en bærbar pc inne til rep hos InfoCare engang. Glei på isen og pc gikk i bakken, neste gang jeg slo den på smeltet coveret og ufyselig røyk veltet ut av pc'n. Kortslutning og varmeutvikling, hehe. De brukte vel 3 uker på å få tak i nye deler, da det var totalt uaktuelt (for min del) å få erstattet pc'n i en annen. Likte den jeg hadde, og ville ikke ha ny..

 

Men der opplevde jeg veldig bra service.

Men det har også vært etpar skandaler der, hvor teknikere har tatt med pc'r, mobiler og tv'r med hjem...

 

Du ødela PC-en din, og så fiksa de den??

 

Hva er det som er så rart med det? Enten betalte han for det selv eller så var det vel en forsikringssak. Infocare driver ikke bare med garantijobber..

Lenke til kommentar

Husk at forbrukerkjøpsloven skal tolkes. Det står at dersom kunden er foruten sitt produkt i over en uke kan han kreve et erstatningsprodukt til hans eget er reparert. (dersom dette ikke volder selger unødige kostnader. dessuten gjelder det primærbehov).

 

Jeg anbefaler deg å be om låneTV, men i og med at du har kjøpt saken på nettet er jeg ganske overbevist om at de ville mene det er et altfor stort tap for dem å sende deg en TV fram og tilbake og kanskje til og med lage b-vare av en a-vare. Kanskje finner de også på å si at en TV ikke er et primærbehov her i livet.

 

Når det gjelder å heve kjøpet er det i tilfeller der avhjelpen/reparasjonen tar urimelig lang tid. Så kan en tolke og diskutere fram og tilbake med allverdens byråkrati hva som er urimelig og så er TVen din ferdig i mellomtida.

 

Jobber på service/PC-klinikk på Elkjøp og sender en pall med stasj inn til Infocare annenhver dag. Vi har 10 utlånsTVer, 120 utlånsmobiler og 60 utlånsPCer. Hvis ALT er utlånt kan vi si at det vil være en unødig kostnad å låne noe til kunden, da vi ville måtte risikert b-vare. Tror også vi ville hatt hjemmel i loven for det da vi har strukket oss ganske langt med det antallet erstatningsprodukter vi har.

Lenke til kommentar

Nei for all del, jeg dør ikke uten tv. Men i dag er det 5 uker siden jeg leverte tven inn på reperasjon.

 

Når en kjøper en vare til over 11000 kr, og den kollapser etter 20 mnd, da øker irritasjonen et lite hakk for hver uke som går. Jeg hadde forventet å være uten tv i 3 uker, da jeg har forståelse for at Infocare har mye å gjøre.

 

Mulig du ikke har tv engang Mad Wolf Magnux, men la oss si at du hadde en vare som ikke er livsviktig, men som for deg allikevel betyr en del. Hadde du flirt like bredt etter 5 uker uten?

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Husk at forbrukerkjøpsloven skal tolkes. Det står at dersom kunden er foruten sitt produkt i over en uke kan han kreve et erstatningsprodukt til hans eget er reparert. (dersom dette ikke volder selger unødige kostnader. dessuten gjelder det primærbehov).

Har du noe sted i loven eller forarbeidene som sier det kun gjelder primærbehov?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
For det første så har du krav på låne TV da reperasjonen tar så lang tid. Dette hadde jeg absolutt forlangt. Nå når det har gått så lang tid, så ville jeg krevd å få hevet kjøpet. Står i forbrukerkjøpsloven at reperasjoner skal utføres innen rimelig tid, noe som er maskimalt 2-3 uker.

 

Innen rimelig tid er ikke definert, og kan være alt fra noen timer til noen måneder.

I alle tilfeller er det desverre tjenesteyter/selger som selv står fritt til å definere hva de synes er rimelig tid.

Lenke til kommentar
Har du noe sted i loven eller forarbeidene som sier det kun gjelder primærbehov?

Jeg mener bestemt å ha lest noen avgjørelser som sier at det gjelder "primærbehov" ved den aktuelle tingen. Altså at du kan forvente at lånetelefonen kan ringe og sende sms, men ikke at den har 3g og mms og 2mpix kamera.

For en tv vil kanskje scart-kontakt være å regne som primærbehov, mens hdmi, hd-oppløsning og fancy fjernkontroll ikke er det

Lenke til kommentar

Ringte MPX retursupport i dag og lurte på status igjen. Damen sa at hun skulle sjekke saken og ringe meg opp igjen. Jeg hørte selvsagt ikke noe mer, og ble nok en aning irritert.

 

Jeg synes det er svakt av MPX også, da jeg har sendt flere mail de siste 2 ukene angående saken, uten å få svar.

 

Sendte mail til MPX nå igjen, hvor jeg med teskje matet saken forsiktig inn. Jeg krevde også å få kjøpet hevet, hvis jeg ikke mottar tven reparert innen onsdag 17 september.

Lenke til kommentar
Har du noe sted i loven eller forarbeidene som sier det kun gjelder primærbehov?

Jeg mener bestemt å ha lest noen avgjørelser som sier at det gjelder "primærbehov" ved den aktuelle tingen. Altså at du kan forvente at lånetelefonen kan ringe og sende sms, men ikke at den har 3g og mms og 2mpix kamera.

For en tv vil kanskje scart-kontakt være å regne som primærbehov, mens hdmi, hd-oppløsning og fancy fjernkontroll ikke er det

Ah. Jeg forsto som at du mente man kun hadde krav på låneprodukt i det hele tatt dersom produktet var et primærbehov, noe som ikke var så veldig logisk. Hvertfall ikke for en som har lært å definere behov gjennom Mazlows pyramide.

Lenke til kommentar
Ringte MPX retursupport i dag og lurte på status igjen. Damen sa at hun skulle sjekke saken og ringe meg opp igjen. Jeg hørte selvsagt ikke noe mer, og ble nok en aning irritert.

 

Jeg synes det er svakt av MPX også, da jeg har sendt flere mail de siste 2 ukene angående saken, uten å få svar.

 

Sendte mail til MPX nå igjen, hvor jeg med teskje matet saken forsiktig inn. Jeg krevde også å få kjøpet hevet, hvis jeg ikke mottar tven reparert innen onsdag 17 september.

 

 

Framfor å gjette, foretrekker jeg å oppsøke KORREKT informasjon!

Mye av det det er spørsmål om i denne saken finner du her!:

http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...4/1023964913.16

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg noen jusekspert, men at jeg i mailen krever å heve kjøpet, virker ikke å være helt på jordet. Slik jeg forsto skrivet, kan jeg også forlange ny tilsvarende vare.

 

Er dette feil, eller er jeg inne på noe her?

 

Det jeg ser som det største problemet med dette, er at hvis jeg begynner å krangle med selger, kommer til å havne i en bunnløs gryte hvor jeg aldri når bunnen. Har vært borti noe lignende en gang før, og håper å slippe slik igjen. Er egentlig bare intressert i å få tilbake tven :yes:

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...