teigas123 Skrevet 11. september 2008 Skrevet 11. september 2008 Har installert en Windows home server på en maskin som jeg har liggende, p4 , med 1024 ram , stor hd etc. Har kjørt installasjonen , og kom meg fint inn i HOme consolen på serveren og alt slik. Har sjekket at klokke , tids instillinger , tidssone osv er rett. Har også kjørt ipconfig og ser at den får ip fra routeren 192.168.0.106 Har også pinget serveren fra min pc, vert innpå web interfacet, og på shared folder på guest kontoen. Alt dette funker flott. Problemet oppstår når jeg skal kjøre Windows Home Connector på maskina mi, som er ei vista maskin (har også prøvd fra ei anna vista maskin) Den starter og innstalere , og det går fint helt til den kommer til der hvor den skal finne serveren, der står den og søker en liten stund, så får jeg bare opp unknown error, og rød varsel. Rett før dette varselet kommer fryser den litt. Når jeg går bort på home serveren, ser jeg at den ligger adda, men i grått, altså jeg får ikke gjort noe. Om jeg ikke trykker cancel på erroren får jeg gjort noe. Dette er da litt merkelig og svakt av microsoft? Har lest på flere forum at andre også har problemer med dette, og lurer på om det er noen her som har løsningen for hvordan få koblet sammen med Home serveren? Veldig merkelig at den ikke klarer og koble sammen når jeg har ping kontakt, og kommer inn på delte mapper? Har også av firewall, og antivirius når jeg forsøker, pc en min er også formatert for 2 dager siden. Har også forsøkt med en switch i stedet for router, da noen byttet router og fikset problemet. Noen som har peiling på hvordan jeg skal få connecta? PS: Windows vista og server er up to date på oppdateringene
sgaah Skrevet 11. september 2008 Skrevet 11. september 2008 Har du oppdatert WHS med powerpack 1? Connector for x64 vista ble nemelig fikset i den oppdateringen. Vist ikke er det grunnen til at du ikke får det til å virke.
Magnus Lie Skrevet 13. september 2008 Skrevet 13. september 2008 Jeg hadde noe lignende problem med en av mine maskiner som jeg skulle installere WHS Connector klient på, med WinXP. Det viste seg at jeg en gang i tiden hadde satt opp at den maskinen skulle bruke dns-serverne til opendns.com, i stedet for default dns-server fra min isp. Når jeg byttet tilbake til "obtain dns server adresses automaticly" ble min WHS funnet under installasjonen, og problemet var borte. Tydeligvis bruker connectoren ikke ip-adressen til WHS under installasjonen, og derfor i mitt tilfelle forsøkte connectoren å få kontakt med ip-adressen til en server hos opendns.com, i stedet for min lokale WHS. Ellers vil jeg også anbefale å installere WHS Powerpack 1, for så å prøve å installere connectoren pånytt, hvis det allerede ikke er gjort.
teigas123 Skrevet 13. september 2008 Forfatter Skrevet 13. september 2008 Jeg hadde noe lignende problem med en av mine maskiner som jeg skulle installere WHS Connector klient på, med WinXP. Det viste seg at jeg en gang i tiden hadde satt opp at den maskinen skulle bruke dns-serverne til opendns.com, i stedet for default dns-server fra min isp. Når jeg byttet tilbake til "obtain dns server adresses automaticly" ble min WHS funnet under installasjonen, og problemet var borte. Tydeligvis bruker connectoren ikke ip-adressen til WHS under installasjonen, og derfor i mitt tilfelle forsøkte connectoren å få kontakt med ip-adressen til en server hos opendns.com, i stedet for min lokale WHS. Ellers vil jeg også anbefale å installere WHS Powerpack 1, for så å prøve å installere connectoren pånytt, hvis det allerede ikke er gjort. Fikk etter mye om og men til å koble til. Når jeg fikk opp at det var en unknown error, bare killet jeg connector prosessen, og da vups funket det Må si det er endel bugs med dette home server greiene, men virker jo genialt i grunn.
Digitalis Skrevet 14. september 2008 Skrevet 14. september 2008 Det finnes et tool for WHS connector softwaren på nettsidene til Windows. Last ned dette og kjør det så finner det feilen for deg. Er litt vanskelig å finne på nettsidene så du må lete litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå