Gå til innhold

hvilke spill som er et must i sammlinga


forza2driver

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De gamle Super Mario-spillene, Banjo Kazooie, Zelda: Ocarina of Time, Goldeneye, GTA-serien og disse er jo fantastiske spill enhver person burde ha i samlinga si. Synes også Vampire: Bloodlines er verdt å nevne, sammen med Gears of War, Half-Life 2, Half-Life og Audiosurf. :) Alle disse er geniale på sin egen måte.

Lenke til kommentar

Super Mario serien er jo kanskje det beste som er skapt innen spill når man tenker på gameplay (Super Mario Bros, Super Mario World, Super Mario Allstar, Super Mario 64, Super Mario Galaxy og Mario Kart serien), så mange av disse vil jeg se på som must.

 

Metal Gear Solid serien er jo også en serie som absolutt bør oppleves, da det er den serien jeg syns har best historie av alle spill jeg har spilt (som er en del :p).

 

Zelda serien er jo også mega viktig.

 

Ellers kan jeg jo nevne spill/serier som Grand Theft Auto, Banjo Kazzoie, Donkey Kong, Pokèmon og sikkert mange fler som jeg ikke kommer på i dette øyeblikk.

 

Men så er jo dette mine meninger da, og hvilke spill som er et "must" i samlinga avhenger jo av hvilke spill du liker. Om du er PS fanboy og hater alt med det "barnslige" Nintendo konseptet er absolutt ikke Super Mario og Pokèmon noe for deg :)

Lenke til kommentar

I tilfeldig rekkefølge - titlene jeg mener er de største klassikkerne i ulike sjangre:

 

- Zelda, hovedserien (I, II, to the Past, Ocarina of Time, Majoras Mask, Windwaker, Twilight Princess

- Super Mario, hovedserien (Bros 1, 2, 3, World, 64, Sunshine, Galaxy)

- Metroid, hovedserien (I, Super, Prime 1, 2, 3)

- Metal Gear, hovedserien (I, II, Solid I, II, III, IV)

- Silent Hill, hovedserien (I, II, III, IV)

- Final Fantasy, hovedserien fra og med IV

- Resident Evil, hovedserien (I, II, III, Veronica, 0, IV)

- Tomb Raider, til og med II

- Broken Sword, til og med II

- Monkey Island, serien

- Day of the Tentacle

- Sam & Max: Hit the Road

- Duke Nukem, serien

- Doom, serien

- Baldurs Gate, første serien (I, II)

- Elder Scrolls, fra og med III

- Street Fighter II, serien

- Tekken, serien

- Warcraft III

- World of Warcraft

- Diablo, serien

- Chrono Trigger

- Myst, hovedserien (Island of, Riven, Exile, Revelation, End of)

- GTA, hovedserien fra og med II

- Red Alert/Command & Conquer

- Half Life, serien

 

Tar forbehold om at noe viktig kan være glemt i farten...

Endret av -kai-
Lenke til kommentar

Vil vel klassifisere Pokèmon som barnespill ja. Men når jeg tenker tilbake på alle de fantastiske stundene jeg har hatt med Gameboyen og Pokèmon-spillene mine vil jeg si at dette er spill som burde oppleves av en som spiller en del.

 

Er kanskje litt for sent å oppdage Pokèmon nå da, og jeg selv har lagt spill-serien på hylla for en god del år siden, men det er noen fantastiske spill og jeg ser på dem som et "must" i samlinga mi ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor må jeg ha et spill i samlingen? Jeg har hatt dataspill siden ZX Spectrum, og samlingen pr i dag teller kanskje førti spill totalt. De aller fleste kjøpte jeg brukt, så jeg har dem kun fordi jeg ikke får noe igjen om jeg selger dem og har ikke giddet kaste dem ennå. :)

 

Men om jeg må nevne noenn spill alle bør ha spilt holder det med tre.

 

* Lord of the Rings Online -> Eneste MMORPG jeg har spilt i mer enn to måneder. Dette har jeg spilt stort sett siden launch.

 

* Metal Gear Solid 1 -> Resten av serien er noe makkverk jeg ikke vil ta i med tang engang etter å ha spilt MGS2 og 3 en stund. Denne er derimot en ekte klassiker.

 

* Guitar Hero -> Ikke nøye hvilken versjon, selv om jeg foretrekker 2 og 3. Aerosmith ble for enkelt og GH1 har nesten bare coversanger. Elsker denne serien.

 

* Spore -> Greit selve gameplayet er litt for enkelt (men likevel morsomt), men hva så? Editorene alene er verdt prisen for oss som liker å være kreative. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...