Gå til innhold

Dobbelkjerne-Atom denne måneden


Anbefalte innlegg

Acer 1 fungerer iallefall fint i xp til enkelt bruk. Dama har 120GB utgaven som jeg har oppgradert fra 1GB til 1.5GB ram. Dog. er cpuen for svak for å spille av 720Hd. Og dvd trekker ufattelig mye cpu.Over 30%, noe som høres lite ut, men ene 50%en er jo tross alt bare HT og over 50% cpu så stopper ting helt opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Acer 1 fungerer iallefall fint i xp til enkelt bruk. Dama har 120GB utgaven som jeg har oppgradert fra 1GB til 1.5GB ram. Dog. er cpuen for svak for å spille av 720Hd. Og dvd trekker ufattelig mye cpu.Over 30%, noe som høres lite ut, men ene 50%en er jo tross alt bare HT og over 50% cpu så stopper ting helt opp.

Jeg har da virkelig sett småpc-er med Atom 1,6GHz kjøre 1080p-materiale uten problemer??

Lenke til kommentar
Acer 1 fungerer iallefall fint i xp til enkelt bruk. Dama har 120GB utgaven som jeg har oppgradert fra 1GB til 1.5GB ram. Dog. er cpuen for svak for å spille av 720Hd. Og dvd trekker ufattelig mye cpu.Over 30%, noe som høres lite ut, men ene 50%en er jo tross alt bare HT og over 50% cpu så stopper ting helt opp.

Jeg har da virkelig sett småpc-er med Atom 1,6GHz kjøre 1080p-materiale uten problemer??

 

Ok? Min x2 3800+ klarer ikke 1080p jevnt over, og den er vesetnlig kraftigere og i tielgg dobbelkjerne. Jeg vil tro det sjeldent går å spille av 1080p uten hjelp fra en annen enhet (feks GPU)

 

AtW

Lenke til kommentar

Okey, fant frem noen greier nå.

 

Before the BIOS upgrade, my Wind was not able to play HD Video 1080p smoothly. Now it plays the video file without any issue. Nice job, MSI!

 

Vedkommende har altså oppdatert til bios 1.08 på sin MSI Wind (noe jeg også har gjort). Dette frigjør langt mer skjermminne enn med tidligere bioser (fra 64mb til ~256mb). I tillegg har han oppgradert til 2GB ram og bruker turbo-knappen (Fn+F11) for å kjøre prosessoren på 2,0GHz. Dette har jeg forøvrig også gjort. Med andre ord kan jeg teste ut hvor pålitelig denne kilden er når jeg kommer hjem!

 

På samme siden (MSI Wind forums) står følgende:

By the way Core AVC plays 720p perfectly, even without the overclock and 1.07 bios. I use BSPlayer bus MPC is as good with it. Just increase the application priority to high, and check your codecs (which one is really playing and if it applies any post filters etc).

 

I used Window Media Player 11 to play WMV Robotica HD 1080p. Wind played the file quite smoothly last night.

 

My Wind dose play 720p *.mkv files well.

 

The 1080p plays smoothly, but the picture doesn't keep up with the sound.

 

Dette er altså diverse personers utsagn på MSI Wind-forumet. Hva slags triksing de har måttet gjort for å klare å spille av 1080p med ok ytelse vet jeg ikke.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...