Gå til innhold

IRAQ: "Vi mener det er i stid med Geneve-konvensjonen&q


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:roll: så det er greit da, å ta krigsfanger for så og spre bilder av de for hele verden?

Nei, selv om det høres rart ut, så er det hvisse regler for krig, og de bør man jo etterstrebe å overholde.

 

I tilegg kan det virke som mange her, har sett mye poster om det, kun slenger seg på den ultra-populistiske bølgen, som spinner seg rundt anti-usa/bush/krig uten at de aner hva som har rørt seg i verdenbildet de siste 15-20 årene. Når ting har roet seg, så vil man nok se nødvendigheten av det som foregår nå, og "takke" bush-administrasjonen + UK for deres pågangsmot for en mer stabil verden.

Lenke til kommentar

Altså, må ikke glemme helt at det er dobbeltmorales hjemland vi snakker om her da! De sier at alle andre må gjøre sånn, men de gidder ikke å gjøre det selv grunnet mangel på IQ!

 

Men en annen ting jeg stussa over er det at USA anklager et russisk selskap for å ha solgt våpen til Irak, noe som Russland benekter og da kommer det insteressante. Vi er ikke fornøyd med svaret sier USA! De spør et spørsmål og får et svar og deretter er ikke svaret godt nok. Hva helvette er det å si da? Og dette kommer fra landet som har foret Libya, Israel, Irak(da med biologiske våpen som de nå skal fjerne) og alle andre diktatur i verden med våpen!

 

 

 

Det blir bare for dumt det de sier til tider, men det jeg virkelig lurer på er om de tror på dette selv, eller at det er et skuespill for å lure det amerikanske folket!

Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/03/23/364709.html

 

- Vi mener det er i stid med Geneve-konvensjonen å vise bilder av krigsfanger i nedverdigende situasjoner, sa Rumsfeld.

Altså...her har vi ironien...Pluttselig så skal USA prøve å følge regler.

BLAH

 

United States Of WHATEVA!

Irak skulle hatt en militærbase typ den amerikanerne har på Cuba.

På slike steder gjelder jo ikke Geneve-konvensjonen...

Irak skulle nok ha opprettet et "Irakistan" ved den tyrkiske grensa i nord.

Lenke til kommentar

I tilegg kan det virke som mange her, har sett mye poster om det, kun slenger seg på den ultra-populistiske bølgen, som spinner seg rundt anti-usa/bush/krig uten at de aner hva som har rørt seg i verdenbildet de siste 15-20 årene.

 

Det er ikke snakk om en anti Bush/USA bølge. Faktum er at USA erter på seg folk rundt om i verden og dette har de gjort helt siden 2. verdenskrig så til de grader så ikke kom her og si at enkelte ikke vet hva de snakker om. Det blir bare for dumt.

 

Du har tydeligvis et annet syn på saken enn hva jeg har og mange andre har, greit nok :woot: men ikke si at enkelte har kastet seg på en bølge fordi det er mange som mener det.

 

Men det som er fakta: USA har brutt folkeretten og det er noe de BØR straffes for. Ferdig med det!

Sannsynligheten for at det skjer er liten, men jeg lever i håpet!

Lenke til kommentar
Litt rart at de sier at det ikke var lov å vise bilder av de amerikanske fangene mens på tv ser vi alle de irakiske fangene. Hmm :shrug:

Redigert klipp fra dagens "Dagsavisen":

Donald Rumsfeld til CNN: -Det er uheldig at bildene vises.

CNN: -Betyr det at du mener vi ikke skal vise bildene?

Rumsfeld: -Jeg sier bare det er uheldig at de vises.

 

Nå har ikke jeg lest hele Gene-konvensjonen. Men det jeg mener å ha fått tak i er at krigsfanger feks ikke skal tvinges til å samarbeide med "fienden" eller tvinges til å holde "taler" på TV.

Hadde amerikanernes "opptreden" på Irakisk TV kompromittert konvensjonene på noe vis tror jeg både Rumsfeld og Egeland i Røde Kors hadde sagt klart ifra.

Men hvem i all verden vil ikke synes det er ubehagelig å se landsmenn/medsoldater tatt til fange og vist fram på TV!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...