Gå til innhold

Noen som vil fortelle litt om NHH? Erfaringer etc..


conolo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 8 måneder senere...

prøver å tenne til livs denne meget innholdsrike og interssante tråden;)

 

vurderer selv å gå på NHH neste år, men er litt usikker på om miljøet er noe for meg. Kan vær jeg har litt fordommer men ser for meg en gjeng høyre-folk som kun går NHH for å bli rike.

Stemmer dette?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg er nettopp ferdig med bachelor på NHH og kommer til å fortsette med masterstudier til høsten.

 

Personlig kan jeg ikke få skrytt NHH høyt nok opp i skyene. Fantastisk studiemiljø som jeg vil kunne påstå er unikt i Norge. Problemet med å fortelle om studentmiljøet på NHH er at det er nesten umulig å formidle det på en god måte. Det må bare oppleves.

 

Av de undersøkelsene som er gjort, er det hvertfall ikke noe å si på resultatet. Mener å huske at over 95% av studentene ville anbefalt NHH til sine venner og at like mange trivdes godt eller svært godt!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Humm..... Da skulle man jo tro at det blir gitt ut mange flere A'er på NHH enn på BI, hvis man ser på kar. kravene for skolene mener jeg. (?)

 

Det blir faktisk gitt ut flere A'er på NHH enn på BI ja. NHH er faktisk den skolen hvor studenter får de beste karakterene i landet, og det er jo heller ikke så rart pga det høye snittet.

Kilde: http://www.tu.no/jobb/utdanning/article200963.ece

Lenke til kommentar

Kommer vel an på hva man studerer også. Om man skal bli siviløkonom er det samme bøll om man tar den på NHH, BI eller Bodø, siden det er en tittel som er såpass stabil i Norge uansett. Når det gjelder andre merkatintile fag, har jeg hørt tidligere at BI er litt mer up-to-date, og mer fokusert på å ha en moderne og tidsriktig utdanning.

 

Studentmiljøet er sikkert bra, men man skal være litt forsiktig med å høre for mye på folk som kun har gått på 1 skole, og ikke har noe sammenlikningsgrunnlag.

Lenke til kommentar
Kommer vel an på hva man studerer også. Om man skal bli siviløkonom er det samme bøll om man tar den på NHH, BI eller Bodø, siden det er en tittel som er såpass stabil i Norge uansett. Når det gjelder andre merkatintile fag, har jeg hørt tidligere at BI er litt mer up-to-date, og mer fokusert på å ha en moderne og tidsriktig utdanning.

 

Studentmiljøet er sikkert bra, men man skal være litt forsiktig med å høre for mye på folk som kun har gått på 1 skole, og ikke har noe sammenlikningsgrunnlag.

 

Aight, skjønner. Var siv.øk. jeg siktet til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...