Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Strømkabel inne i vegg kuttet - hva nå?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Idag skulle jeg bore hull i en vegg for å tre igjennom en coax kabel. Det var en ganske "tilfeldig" vegg, så jeg enset ikke at det kunne være strømkabler i den, og dessuten boret jeg ganske langt ut. Men desverre skjedde det uunngåelige. Jeg bora igjennom en kabel eller flere, som alle ga strøm til de fleste stikkene i leiligheten. Det er kun det elementære som virker, som kjøleskap, ovn, vaskemaskin, etc. Alt lys er gått, null strøm til noe.

 

Hva må gjøres?

 

Dekkes dette av tabbeforsikring?

Må hele veggen rives, eller kan kablene bare trekkes ut igjennom slike plastrør de er lagt i, for så å få trødd i nye?

Vil dette koste meg skikkelig?

 

På forhånd takk.... :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En sånn boks vil ikke ha mye å si, den vil bli stående under en seng.

 

Kobberbiter fra begge ender stikker fram, og å stikke noe inne i hullet og trekke de ut for så å skjøte skal gå bra...

 

Får bare håpe på det beste.. Noen som vet hva dette kan koste?

 

sikkert ikke så mange lapper, er du heldig så kansje du unngår å skjøte. Sett inn en tabbeboks der du borret i ledninger, trekk så fra nermeste punkt/sikringsskap før tabbeboksen, dra så ut noen ekstra meter med kabel å trekk videre fra tabbeboksen til nærmest punkt etter tabbeboksen uten å kutte ledningene. Om du trenger en ekstra stikkontakt under senga så er det jo en gylden mulighet:)

 

tabbeboks/multiboks:

 

http://elektroimportoren.no/default.asp?Se...mp;Item=1209805

Endret av sierratec
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...