Gå til innhold

Ny Lightroom-bok ute


Anbefalte innlegg

Jeg har enda ikke prøvd 2.0 enda, men har som kjent brukt 1.0 i lang tid. Og tar man med Pixmantec-tiden har jeg brukt samme raw engine siden 2005. Og jeg har alltid følt at det er lett å få gode resultater med den.

 

I dag har jeg nettopp begynt å jobbe i PS CS3. Det er det jeg bruker på jobb, så da får jeg heller bruke det privat også. Og jeg er knusefornøyd med det. Samme raw engine i ACR som i Stoga, og enklere overgang til direkte bearbeiding i PS. Men jeg savner muligheten for skarping i ACR istedenfor å måtte fortsette med USM i vanlig PS. Men det er nok best for meg å jobbe med samme verktøy både privat som på jobb. Og jeg digger det jo, så det er i praksis ingen grunn til å være missfornøyd med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil bare si at Lightroom er et helt unikt produkt. Den har så ekstremt fokus på foto - at det blir bare super gøy å bruke. Selv om jeg har Adobe CS 3 Web Premium suite - kjøpte jeg Lightroom 2.0 - den byr bare på så mye mer. Og den boka blir veldig aktuell også - tror man kan lære seg enn del ved å gå gjennom den - selv om du er photoshop proff på fulltid.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...