Gå til innhold

Feral / ShS rogue arena

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig blitt 70 på min druid og har brukt noen dager til å få meg noe "ok" starter-pvp gear, og har tenkt å starte opp med noen arena games sammen med min questing-buddy som er ShS rogue.

Vi har ganske dårlig gear begge to, jeg har ca 9k hp(caster), 5.8k mana, 175 resil, ca 30% crit, 5% hit samt 2200 AP (cat). Rogue'n ligger omtrent på samme gear nivå som meg.

Det jeg lurer litt på er hva slags strategi Feral/ShS bør gå for?

Vil det være smart om vi begge prøver å burste så hardt vi kan på den antatt svakeste motstanderen i håp om å få denne ned så fort som mulig, og om vi ikke klarer det så går jeg ut av feral form og begynner å Cyclone, Root'e den andre på laget slik at roguen kan prøve å fortsette å få ned burst target uten at den andre får forstyrre?

Andre strategier mottas med takk, aller helst noen som har førstehåndserfaring med en slik combo :)

Og nei; det er helt totalt uaktuelt for meg å gå resto (selv om jeg vet det er bedre for arena, men jeg makter ikke en healer toon til) :p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser du skriver du ikke vil gå resto. Men hva med restokin? har hatt noen slemme møter med slike i arena, cyclone, root, hots cyclone cyclone. Uansett, healing i arena er mye morsomere enn healbotting i raid.

Skrevet

Ja, jeg er klar over at feral er den minst attraktive spec'en for druids i arena, men vi sikter ikke på 2500 rating og dette er (nesten) bare for moro skyld, klarer vi å strekke oss mot 18-1900 så skal vi være storfornøyde med det.

Det vi må utnytte oss av er relativt god burst og en del crowd control, men når det kommer til healing så er vi ganske mye i bakleksa da ferals ikke kan heale allverden.

Jeg tipper vi går for max burst og håpe å få ned den ene på det andre laget *fort*, og om ikke det går så tror jeg det skal godt gjøres for oss å vinne.

Skrevet (endret)
Ja, jeg er klar over at feral er den minst attraktive spec'en for druids i arena, men vi sikter ikke på 2500 rating og dette er (nesten) bare for moro skyld, klarer vi å strekke oss mot 18-1900 så skal vi være storfornøyde med det.

Tror ikke dere kalrer å holde dere over 1400 engang... Skal du være druid i arena så Må man være restokin eller noe slikt. Ellers kan du like greit sende roguen ut der aleine:P

Desverre er det slik arena funker. Er du ikke rett combo så har du ikke sjangs.

Rogue og restokin er en av de bedre 2v2 komboene som er?

Endret av Zepticon
Skrevet

Nå om dagen, så har veldig mange lag godt gear og nogenlunde ok setups, så om dere med dårlig gear og ett dårlig setup greier å holde dere over 1500 rating villle jeg blitt imponert. Men ett dårlig setup er en utfordring jeg selv liker^^ Lykke til!

Skrevet
men vi sikter ikke på 2500 rating og dette er (nesten) bare for moro skyld, klarer vi å strekke oss mot 18-1900 så skal vi være storfornøyde med det.

Tror ikke dere kalrer å holde dere over 1400 engang... Skal du være druid i arena så Må man være restokin eller noe slikt.

Tull, feraldruid/rogue holder mer enn nok til den ratingen de ønsker. Problemet derimot, er at når feraldruiden skal CCe, så mister dere mye av presset, fordi dere kun har roguen som DPS i det tidsrommet. Med mindre timingen er veldig god, er det som regel bedre å kun fokusere på å zerge motstanderen ned, litt avhengig av setup selvfølgelig.

Om motstanderen får slappe av og puste ut, sliter dere. Hold presset oppe.

Skrevet
men vi sikter ikke på 2500 rating og dette er (nesten) bare for moro skyld, klarer vi å strekke oss mot 18-1900 så skal vi være storfornøyde med det.

Tror ikke dere kalrer å holde dere over 1400 engang... Skal du være druid i arena så Må man være restokin eller noe slikt.

Tull, feraldruid/rogue holder mer enn nok til den ratingen de ønsker. Problemet derimot, er at når feraldruiden skal CCe, så mister dere mye av presset, fordi dere kun har roguen som DPS i det tidsrommet. Med mindre timingen er veldig god, er det som regel bedre å kun fokusere på å zerge motstanderen ned, litt avhengig av setup selvfølgelig.

Om motstanderen får slappe av og puste ut, sliter dere. Hold presset oppe.

Har aldri vært borti noen større problemer med å denge feral druids og rogues de få gangene har møtt dem. Ender ofte med at druiden går i bearform, roguen dør, og så druiden.

Skrevet

Feral/rogue er noe jeg møter sjelden, men fyttig katta for noen artige on intense kamper :)

Tror nok burste et target ned er eneste som funker, blind deler DR med cyclone så eneste jeg kan komme på er hvis dere møter. f.eks druid/rogue og dere burster ned rogue så cyclone roguen i det CC detter av druid så heals forsvinner og dere kan håpe på en heldig kill i det cyclone detter av. Har ikke peiling på om det funker, men eneste måten jeg kan se druiden gjøre noe "smart" cc.

Skrevet

Viss du tror at du blir healbot om du gaar resto med druiden, tar du feil. Du har sinnsykt mange oppgaver, CC hele tiden, dpse om du har gear for dreamstate, og saa heale til slutt. Selv med et 13/11/37 specc er det noksaa intenst og du trykker som regel alltid noe hver eneste gcd.

Skrevet

På gearnivået dere ligger på tror jeg ikke dere kan forvente så altfor mye. Man har jo ikke såå veldig langt ifra 3k AP i Cat bare av S2 Mace og levlegear, så at du fortsatt ligger på 2.2k skjønner jeg lite av.

Skrevet

Tror ikke dere kalrer å holde dere over 1400 engang... Skal du være druid i arena så Må man være restokin eller noe slikt. Ellers kan du like greit sende roguen ut der aleine:P

Pff værste jeg har hørt. Jeg og en kamerat hadde 1600 når han haddde 2 gladiator deler elns. Og jeg var en rogue med ganske godt gear. Men, husk å putt på cyclone x2 -> root x2 -> og putt en eller to lifebloom på dere selv også gå og dps igjen. Vist dere ikke klarer å burste noen ned ofc.

Skrevet

Pff værste jeg har hørt. Jeg og en kamerat hadde 1600 når han haddde 2 gladiator deler elns. Og jeg var en rogue med ganske godt gear. Men, husk å putt på cyclone x2 -> root x2 -> og putt en eller to lifebloom på dere selv også gå og dps igjen. Vist dere ikke klarer å burste noen ned ofc.

Gladiator = Season1? Season 1/2 og 3/4 er noen ganske heftige hakk fra hverandre i vanskelighetsgrad. Tror også Battlegroup spiller en stoor rolle.

Skrevet

Hvis du skal gå for SHS rogue /feral druid, bør dere ha ganske bra gear og roguen burde ha en del pve gear. (4/8 T6 & warglaives)

Skrevet

Gladiator = Season1? Season 1/2 og 3/4 er noen ganske heftige hakk fra hverandre i vanskelighetsgrad. Tror også Battlegroup spiller en stoor rolle.

S3 ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...