Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Hardisk restarter under normal kjøring


Anbefalte innlegg

Har problemer med pcen i form av at jeg tror en hardisk restarter heletiden. Det er en seagate 400gb som jeg tror driver å fusker. Kan høre en slags avskruing av hardisk akkurat som man hører pcen slår seg av, også kommer det en klikk lyd og derretter kan jeg høre noe skrur seg på igjen. Dette kan skje hvert 5min til hver 2. time. Noen ganger fryses bildet fullstending og kommer på igjen etter 30 sekkunder, og andre ganger fryses bildet mitt. Musikken har vært på samme disk som jeg tror klikker heletiden men nå har det blitt flyttet.

 

Noen som har noen tips om hva som kan være galt? Har en kraftig power suppl så tror ikke det er problemet. Har også sjekket alle kontakter men de sitter godt i.

Endret av Jerry1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Harddisken holder muligens på å ta kvelden..

Prøv å kjøre SMART og helst kopier det viktigste så fort som mulig over på en annen disk

 

Kan hende at den kvelder, men den har vært slik i 1 halvt år nå.

 

La inn Vista på nytt igår, fordi jeg trodde Vistaen min var korrupt og var årsaken til problemet. Siden minnet mitt ikke hadde nok volt første gang jeg installerte vista, noe som medførte masse korrupte pakker på memory test for lenge siden. Vista disabla disken igår og da virka alt til å gå relativt greit. Så for å enable disken igjen satte jeg et eller annet til "Basic" som førte til at Vista sa jeg måtte formatere den og det gjorde jeg og nå er problemet tilbake.

 

Men skal prøve linken du ga meg.. :)

Lenke til kommentar
og du har ikke på power-settings for å slå av harddisken etter 5 minutter idle ? ...

 

-Stigma

 

 

hmm nei ikke 5 men 20... prøvde å skru den til 99999 men 20 er vist maks..

 

Edit: Satte "Turn off hardisk after" til 999999 nå.. :p Får se om dette hjelper.

 

Takker for svar

Endret av Jerry1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...