Gå til innhold

Kjøpe prossesor men hvilken?


Tommy-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du kjøpe ny prosessor må du kjøpe nytt hovedkort og nye ram brikker.

 

Du har et hovedkort med sokkel 478 og en P4 prosessor (samme hastighet som meg faktisk :p)

 

Skal du kjøpe en core 2 duo eller quad må du skaffe deg et hovedkort med 775 sokkel.

 

Skal du kjøpe AMD gjelder andre sockets.

Lenke til kommentar
Tenkte når gta kommer ut på pc så tror jeg trenger bedre prossesor

 

Da har du nok mer bruk for et nytt skjermkort. Hvilket har du nå?

 

De fleste skjermkort trenger PCIe slot, som innebærer nytt hovedkort. (går utifra du ikke har slik slot :p)

 

Det finnes allikevel noen AGP slot skjermkort på markedet. HIS har noen som burde passe. Har selv HIS Radeon HD 3850 AGP. Funker greit nok, klarer hvertfall kjøre Crysis sånn noenlunde som er et ganske krevende spill.

 

Kan ikke garantere at det er godt nok til GTA IV, men jeg vil tro det.

Lenke til kommentar

Er dette en bærbar? Hvis så kan du glemme å oppdatere den.

Er det en stasjonær, kan du også glemme å oppdatere den, hovedkortet er gammelt, finnes ikke flere CPU til den sokkelen.

Du får greie AGP grafikkort, men skal du ha noen gode kort må du kjøpe PCI-Express kort.

Det beste vil være å kjøpe en ny maskin! Dette er en fabrikk-bygd pc antar jeg pga IBM logo og hovedkort, så overklokking kan du utelukke.

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke noe vist å spytte inn penger i en så gammel maskin.

I oktober/november kommer nok generasjonsskifte ifra intel, da kan vi regne med ihvertfall litt bedre priser på det som er nå.
Mitt råd er at du heller sparer opp en 2500-3500kr, og ser hvor langt du kommer med dette etter at Core i7 (neste generasjon ifra intel) er kommet.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
så det som er lurt er da og bytte hovedkort? og nye rambrikker? men er det vansklig å bytte hovedkrot?

Er vel den komponenten som er vanskeligst å bytte, men vil ikke si det er spesielt vanskelig.

 

Har tenkt litt og vurderer å bygge egen pc, men trenger noen linker til noen hovedort og cpu som hadde vært greie?

Bare husk at du aler mest sansynligvis trenger PSU i tillegg.

 

by the way er det mulig å bruke en ekstern harddisk som "hovedhardisk" når man bygger egen pC?

Mulig ja, men da må du ha eSATA ellers blir harddisken veldig treig. Anbefaler heller en intern!

Lenke til kommentar

Men finnes det et hovdkort som jeg kan bruke ram brikkene og skjermkorte jeg har fra før a, men at hovedkorte kan ha bedre prossesor? I så fall hvilken kan dere anbefale? grunnen til at jeg vil bytte ut hovedkorte på pc er fordi jeg ikke har penger til å kjøpe ny pc, men pc min kan kjøre crysise uten lagg( på low)

Endret av Tommy-
Lenke til kommentar

Er grafikk-kortet som avgjør mesteparten av spillytelsen.

 

Du har lite til ingenting å hente på å kjøpe nye deler\spare på noen av de delene du har. Ingen av de blir gode nok til å kjøre GTA IV på PC uansett.

 

Anbefaler deg å bruke intern harddisk for operativsystem. Ekstern fungerer best som backup\ekstradisk for musikk, film o.l.

Lenke til kommentar

Jeg tipper at det ikke vil være mulig, men det er flere som spekulerer i det.

Det står i en artikkel her på gamer at PC versjonen vil få utvidet flerspiller del.
http://www.gamer.no/artikler/grand_theft_auto_iv_til_pc/54576

I og med at PC versjonen nok får lenger viewdistance osv tror jeg det vil bli "feigt" gameplay om man skulle kunne spille mot folk som bruker konsoll.

Men ikke tro på noen før de kan linke til Rockstar uttalelser =)


Jeg mekket sammen ett forslag til en "lettvekter" gamer pc, ifra komplett.no og havnet på 4100kr + frakt (ca 300kr).
Man kan jo alltids kjøpe brukt (dog er det mye overprising rundt om).

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...