Gå til innhold

Handleliste til selvbygg klar, behov for forlengerkabler e.l.?


Anbefalte innlegg

Da har jeg handlelisten til min nye PC klar her.

 

Dette blir mitt første selvbygg fra grunnen av, det blir spennende. Og, endelig en skikkelig PC med forhåpentligvis bare gode kvalitetskomponenter, bygd etter mitt behov.

 

Men, jeg har lest at kabinettet kan kreve ekstra lange kabler, vil kablene på min Corsair VX450 PSU holde, eller trenger jeg evt. forlengerkabler? Og hvor får jeg evt kjøpt slikt?

 

Og, er det fornuftig med tanke på støy/kjøling å evt. bytte ut standardkjøleren på CPU, eller vil den holde greit (skal ikke overklokke)? Om det anbefales en annen kjøler, hvilken er i så fall å anbefale i den rimelige prisklassen?

 

Er det evt. andre ting jeg ikke har tenkt på, eller noe å utsette på oppsettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stusset litt på at du ikke hadde med strømforsyning, men ser nå at du har en. Bare pass på at den har 24pins kontakt og nok 12volts kontakter (trenger normalt bare en X 12v, med mindre du kjører crossfire/sli).

 

Er et bra oppsett det der :)

Angående kjøler til cpu... Standard kjøleren til de cpu'ene der, er noe skikkelig dritt å feste, så det er sagt, men de holder som regel en helt ok temperatur. Bare pass på at du ikke har på for mye kjølepasta mellom cpu og kjøler. På min e8400 lå det på alt for mye kjølepasta vet jeg.. Tok av, og la på en annen kjølepasta jeg hadde liggende, ble vel omtrent 1/4 av det som lå på stock.

 

Angående lengre kabler har jeg ikke peiling

Lenke til kommentar
Stusset litt på at du ikke hadde med strømforsyning, men ser nå at du har en. Bare pass på at den har 24pins kontakt og nok 12volts kontakter (trenger normalt bare en X 12v, med mindre du kjører crossfire/sli).

 

Takk for tips om kjøleren!

 

Når det gjelder PSU, her er specs fra prisguide, ser ut som den har det du nevner?

Lenke til kommentar
Stusset litt på at du ikke hadde med strømforsyning, men ser nå at du har en. Bare pass på at den har 24pins kontakt og nok 12volts kontakter (trenger normalt bare en X 12v, med mindre du kjører crossfire/sli).

 

Takk for tips om kjøleren!

 

Når det gjelder PSU, her er specs fra prisguide, ser ut som den har det du nevner?

 

Ja, den psu'en har 12v kontakt, og skal fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...