Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BSoD og kræsj med vertikale striper på skjermen


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Flott.. jeg har fått nytt kort fra komplett, og problemet er fortsatt her! :(

Spilte Europa Universalis 3 i flere timer uten problem.. så plutselig skjedde det igjen.

 

Jeg tror jeg skal prøve å formattere, om problemet ikke løser seg da må det nesten være noe annet hardware som har problemer.. med mindre jeg var så heldig at jeg fikk enda et defekt kort! :D

Lenke til kommentar
Flott.. jeg har fått nytt kort fra komplett, og problemet er fortsatt her! :(

Spilte Europa Universalis 3 i flere timer uten problem.. så plutselig skjedde det igjen.

 

Jeg tror jeg skal prøve å formattere, om problemet ikke løser seg da må det nesten være noe annet hardware som har problemer.. med mindre jeg var så heldig at jeg fikk enda et defekt kort! :D

Neste steg er nok strømforsyningen. Selv om det står 480W på den betyr ikke det at den greier levere så mye og slettes ikke at spenningen er helt stabil. Effekten av en strømforsyning blir dårligere når den blir varm også. Med det grafikkortet og litt tanke på fremtiden burde du se på noe rundt 800W. Jeg kan på det varmeste anbefale Corsair's strømforsyninger. Ny strømforsyning er en god investering som du kan ta med deg når du oppgraderer videre.

Lenke til kommentar

Men er det ikke litt merkelig at det kun skjer i enkelte spill, og det er de spillene som slettes ikke trenger et kraftig skjermkort. Stemmer det ikke at heftigere spill = høyere strømforbruk? Problemet oppstår jo ikke når jeg f.eks. spiller Gears of War.

 

Formatterte, men ble ikke noe bedre.. det var fornuftig bruk av tid. :roll:

Lenke til kommentar

Bare et spørsmål om det med varme på grafikkort..

 

Jeg har et 260 kort fra asus som jeg har satt vannblokk på jeg har opplever samme problem som nevnt over.

Fikk først frysing av pcen og bluescreen og restart etter litt tid fikk jeg også disse fine fargene til og med i bios kommer det av og til rødfarge på annenhver bokstav.

 

Skjønner at det er noe galt med skjermkortet men kan ikke helt skjønne at det temo. Fikk monitorert denne når jeg fikk spilt litt og var aldri over 58 grader.

 

Er skjermkortet permanent skadet eller kan det la seg gjøre ved eventulet stramme blokka mer så den kjøler bedre?

Gir fortsatt bilde som til tider er fritt for COLORS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...