Gå til innhold

Forventer rekordsalg av Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo samme hardware i de to, bortsett fra disk og ram. Ser ingen grunn til at det ikke skal fungere på A110.

 

Sliter litt med å få det til å fungere i Ubuntu ennå, men skal klare å finne en løsning. Ikke så glad i textmode editering av configfiler...

Skjermoppsett har alltid vært en svakhet med linux, selv om det har blitt mye bedre i det siste.

Lenke til kommentar
Så en slik en "live" for første gang i dag. Litt for liten skjerm for min del, selv nettsurfing blir amputert med så liten skjerm og så lav oppløsning. Lurte på å kjøpe en slik selv fordi nettopp er så lett å ta med seg, men kom fram til at det ikke er noe vits i å ta med en pc som ikke dekker behovet mitt. Nei, 12"-13" er en bedre størrelse for meg, da blir det gjerne litt mer prosessorkraft og. Da kan maskinen brått også brukes til AutoCAD, Rhino, Photoshop etc.

Tror du har misforstått bruksområdet på maskinen vesentlig når du vurderer AutoCAD på den. Dette er en maskin en plukker opp i farten, skriver et innlegg på forum, blogg, twitter el., sjekker msn og deretter legger fra seg igjen. Man sitter ikke hele dagen og konstruerer brokar og kulverter på den... En annen ting er jo det idiotiske ved å installere software, som med nødvendige tillegg alene bikker 100.000 kr på en maskin til 2000 kr.

Lenke til kommentar

Kjøpte en slik til dama for 1 ukes tid siden. Det ble valgt den største utgaven med 1GB minne og 120GB hdd. Pcen er litt knotete å skrive på med mine normalt store mannshender, men det går seg til. Dama derimot har ingen problemer med sine små dukkefingrer.

 

Om du tweaker litt i nettleser har man ingen problemer med å surfe på denne, er tross alt samme bredden som på mange vanlige 15" enda har. 1024. Høyden må derimot tweakes litt for å få mest mulig tekst(600 pixler begrenser litt), bruker opera og fjerner endel paneler så løste det seg fint. Kan jo også bruke Chrome som ikke inneholder noe annet enn faner(om man stoler på google). Pcen er høvelig ok rask med Xp på synes jeg. Cpuen er det jeg føler er tregest men duger greit nok til Xp og de fleste vanlige programmene som blir naturlig å kjøre på en sånn liten surfe/reise pc.

 

Denne er genial å ha med seg når man er ute på reise siden den tar så utrolig liten plass.

Lenke til kommentar
arehei: Kunne du tatt et bilde av din Acer + BT isatt USB-porten? Bare for å se sånn ca. hvor mye den stikker ut. :)

Jeg hadde visst kjøpt den flate, ikke den avrundede. Den ser ut til å være defekt, så får ikke overført noe bilde via blåtann og lastet opp. Får jeg den til å funke så er bilde allerede tatt :)

 

Den stikker litt mer ut enn jeg trodde og håpet, men det er lite å gjøre med det. Viser bare at dagens usb-grensesnitt er fysisk alt for stor og er moden for å byttes, da ca. 80% av denne usb-dingsen er selve kontakten.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Var litt uvant med et litt mindre tastatur, men nå etter et par dager skriver jeg raskere enn på et vanlig tastatur. Skjermen føltes også veldig liten i starten, men nå er den mer enn stor nok for meg. Det eneste negative er touchpaden(men ikke så stort problem når man i de fleste tilfeller har mulighet til å bruke mus. Det andre negative er batteriet. Maks 2 1/2-3 timer er ikke mye å skryte av, men alt i alt er dette en kjempe maskin. Maks 25 sekunder oppstart også med windows XP Home :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...