Gå til innhold

C: Partisjon forandret bokstav. BSOD. og nå RAW.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Etter å ha lest noen x-antall tråder om HD-krasj og alt som omfatter det tema, har jeg tenkt å sende oppgaven over til Dere.

Først maskin specs :

HK: Abit IX38 Quad GT, Bios oppdatert til siste.

CPU : Intel E8400 @ 3.6 Ghz (9'400 Mhz)

RAM : Crusial Ballistix 4'1024 Mb (Satt på Auto Speed i Bios)

SK : Gainward 8800GT

Hardisken det er snakk om er en Samsung 500 GB (Husker ikke fortegnelsen)

Den var delt opp i flere "små" partisjoner.

Det som skjedde var omtrent slik : Fikk noen BSOD, etter installasjonen av XP3. Men det gikk "seg" til. PC`en kjørte 24/7.

Den roet seg ned, og jeg sjekket spenninger og vifter, alt ok.

Så kom det....4-Fire BSOD`er etter fulgt av like mange setninger om Wtf.

Så da letet jeg rundt på nettet da, etter en løsning eller to.

Prøvde meg med ubuntu live boot cd, men fikk ikke fangst. (forstod vell ikke meg på alt der), men at det virket som ett spennende alternativ, ja.

Fant også ett program som heter Roadstarter Boot Cd v2.0. En Live boot cd, med masse flott verktøy.

Med hjelp av det programmet, fant jeg at C het nå E, og var blitt RAW. Samtidig som det stod at partisjonen var ved good health and active..

Endret bokstaven til C, gjennom diskbehandlings verktøyet som lå inne på den Roadstarter cd`en, den holdt seg en liten stund på C.

Ved forsøk på å lese (Open and Explore) fikk jeg beskjed om at det var ugyldige og savnende oppstartfiler.

Siden det da tydeligvis ikke lot seg lese av disken, ble den inntil videre satt på vent.

Og selvsagt hadde jeg ikke tatt kopi av den siste uken`s arbeid, så nå ligger den der og venter på hjelp av Dere :thumbup:

Litt kronglete forklart, men kan Dere "skyte" inn spørsmål, så skal jeg forsøke å svare.

På forhånd Takk.

Vennlig Hilsen

W_B

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på at partisjonen har forandret bokstav slik du tror.

Når du booter fra en CD med et annet OS så ser du bokstavene slik de er ordnet der og da. Det har nok ingen relevans til hvordan Windows på disken din setter bokstavene.

Hvis filsystemet er korrupt slik at en disk ikke lar seg lese på vanlig måte, er det vanlig å bruke recovery program, som f.eks GetDataBack. Det finnes mange alternativ. Da kan du hente ut filer og kopiere de til en annen disk.

Skrevet
Tviler på at partisjonen har forandret bokstav slik du tror.

Når du booter fra en CD med et annet OS så ser du bokstavene slik de er ordnet der og da. Det har nok ingen relevans til hvordan Windows på disken din setter bokstavene.

Hvis filsystemet er korrupt slik at en disk ikke lar seg lese på vanlig måte, er det vanlig å bruke recovery program, som f.eks GetDataBack. Det finnes mange alternativ. Da kan du hente ut filer og kopiere de til en annen disk.

Takk for svar :thumbup:

Men den hadde forandret C: partisjonen til en annen bokstav.

Men nå er den HD`en blitt erstattet med en ny WD 500 GB, disk.

Selvsagt er alt av OS og drivere oppdatert. Uten at det hjalp noe særlig, har mer av BSOD, enn på den andre Samsungen :hmm:

Så jeg har klokket ned CPU`en til sin originale hastighet, men ikke tale om PC`en vil :ermm:

Testet minne med Goldmember programmet som lå på LIVE CD`en, uten at det dukket opp feil, mens Memstest viste til flere feil.

Så det kan tyde på feil på minne, men ? Ifølge en annen tråd her inne, så skulle minne "tåle" den "farten", men ?

Skal søke på den andre tråden, og "mase" litt der.

Takker Dem atter engang for Dere`s råd, (har lest hva De har skrevet om lignende problemer før).

Så kom med innspill.

Vennlig Hilsen

W_B

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...