Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan gå frem ved kjøp av delebil?


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en delebil av ei vennine som ikke fikk sin bil EU godkjent.

 

De jeg skal kjøpe bilen av lurer litt på hvordan det blir med omregistrering og slikt.

 

Må de levere inn skiltene til biltilsynet, også skriver vi en liten kontrakt, overleverer penger så er bilen min?

Eller må den omregistreres selv om den skal stå i en garasje uten skilter?

 

Sikkert litt teite spørsmål, men jeg ville gjerne hatt noen gode svar på de bare for å være helt sikker på at jeg ikke lyver til de jeg kjøper bilen av.(Faren i huset var litt redd for at jeg skulle kjøre med bilen og hvis det skjedde noe så ville bilen stå i hans navn)

 

Hilsen Lars :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den må nok fortsatt omregistreres på deg selv om den står i garasje uten skilter.

 

Og for å være ærlig, så forstår jeg meget godt siden bilen står i hans navn, det er han som blir regnet som juridisk eier fram til den er omregistrert.

 

Om man leverer inn skiltene samtidig med salgsmeldingen mener jeg å ha hørt at man slipper å betale omregistreringsavgiften; men den må selvsagt betales før man får skiltene ut igjen ved et senere tilfelle. Merk at dette bare er noe jeg vagt erindrer å ha hørt/lest, det kan være helt feil...

Lenke til kommentar

Dette funker slik.

 

Man skriver salgsmelding når du kjøper bilen, du gir hu penger.

Så tar du med salgsmelding OG skiltene til biltilsynet.

 

Du sier at du ikke vil omregistrere den, men bare skifte eier og AVregistrere den.

 

Dvs at du har en bil som du eier, men som ikke har skilter på.

 

Dette er GRATIS.

Hvis du vil kjøre den alikeveld, kan du kjøpe 1 dags prøveskilter på biltilsynet for 300kr.

Men det er grenser for hvor mange ganger man kan gjøre dette.

 

Noen kamerater av med kjøpte en herjebil de skulle ha prøveskilter på for noen dager siden, det var slik de gjorde det.

Endret av Wickedlike
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...