Gå til innhold

Budre jeg bygge selv?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har tenkt til å kjøpe meg ny data og lurer på om jeg kanskje skal bygge den selv. Jeg er 14 år jeg har hverken sett eller vært med noen når de har bygd data. Så jeg har ingen erfaringer med dette. Jeg har lest gjennom en guide om dette. Så jeg lurer på om jeg burde bygge dataen selv? eller kanskje jeg kunne benyttet meg av pc-bygger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg har tenkt til å kjøpe meg ny data og lurer på om jeg kanskje skal bygge den selv. Jeg er 14 år jeg har hverken sett eller vært med noen når de har bygd data. Så jeg har ingen erfaringer med dette. Jeg har lest gjennom en guide om dette. Så jeg lurer på om jeg burde bygge dataen selv? eller kanskje jeg kunne benyttet meg av pc-bygger?

Kjenner du ingen som har gjort det før?

 

En jeg kjenner bygde sin første pc uten hjelp fra andre. Han hadde heller ikke vært med på sånt før.

 

Du klarer det sikkert, bare les instruksjonen litt nøye.

 

PC-byggern på komplett.no er fint hvis du ikke vil gjøre det sjæl :wink:

Lenke til kommentar

Det er kjempelett, kabler og kort passer som regel bare det riktige stedet... Lurer du på noe så bruker du manualen... jeg bygde min første pc med litt hjelp selv, men hadde nok klart det selv...

 

Lykke til :woot:

 

PS! Barebone burde vel egentlig bare gjøre det lettere, men mener du Shuttle så får du mindre plass og jobbe på da, men det burde gå greit... :yes:

Lenke til kommentar

Bygde nettopp min nye i går.. Tar sin tid og en må nok ha tolmodighet. Det dumme med å bygge er at pc-delene kan være ødelagt og en stresser som faen med å finne ut hva som er galt. Så må en begynne med retur til f.eks komplett og få tilbake ny ram brikke o.l.

Men det er ganske gøy når eg hadde så flaks som eg hadde igår at alt bare funket.. Ingen defekte deler eller nokke. Bare hver forsiktig du og les litt i manualene. Har du god tolmodighet og liker å finne ut av ting er jo dette noe for deg. Eg er den som ikke liker dette, men eg klarte meg første gangen eg og.

Spør her om det er noe du lurer på..

Lenke til kommentar
Kjøp antistatisk armbånd..ellers er det bare å improvisere :D

 

Har bygget ca. 5 maskiner selv, byttet masse hardware pluss hjulpet en kamerat med hans, og har aldri brukt antistatisk armånd. Allikevel har det gått bra for jeg passer på å ta på rammen til kabinettet med jevnlige og korte mellomrom. Men ett antistatisk armbånd kan være en lur investering om du har lett for å glemme slike ting.

Lenke til kommentar
Kjøp antistatisk armbånd..ellers er det bare å improvisere :D

 

Dette kjøpes hvor?

 

Det kan du få kjøpt mange steder, det er ikke noe hokus-pokus. Du kan lett lage den selv også. Men jeg har sett slike sett på Binders og Clas Ohlson, men ikke på Rema 1000 ennå, snart kanskje??? ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...