Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Parameter feil? Kan ikke lese fra kildedisc


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har ett problem. Vet problemet er kjent, men kjenner ingen som har funnet no løsning på det enda, deriblant meg. Har en CD med no filer jeg gjerne skulle hatt over på datan min. Når jeg prøver å kopiere dem over får jeg feil, kunne ikke lese fra kilde fil osv, osv. Nå har det seg slik at jeg kan akseptere at noen av filene har feil, men jeg vil likevel ha dem over på discen min.

 

Jeg prøver så og lage ett image av CDn på datan min ihåp om at filene skal bli snillere da, men nei. For akkurat samme melding. Hjelper altså ikke å lage ett image av cdn og legge den på discen. Filene blir likeså låst inne i imaget. . .

 

##Kan ikke flytte fil: Kan ikke lese fra kildefilen eller kildediscen!##

 

Jeg trenger disse filene. Hjelp!

 

Noen kloke hoder der ute som kan endel mer enn meg ?

Alle svar og forslag mottas med takk :)

 

mvh Philip

Endret av Philip90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som vet noen ting :S? .. Kan også nevne at jeg har brent cdn på nytt uten no spesielt resultat sett bort ifra at en av 2 error meldinger er borte. Får stadig. parameteret er feil eller noe sånt.

Jeg har også prøvd å starte maskin i safe modus, for å skjekke om jeg fikk gjort no med filene da. resultat løst. Jeg har prøvd å lage ett image av cdn på datan min. Funket fint, men samme problemet i imaget.

 

Lurer på å prøve å brenne imaget ned på en cd nå og, men tviler det funker. Copy av cd funket jo ikke så. Ihvertfall ikke helt.

 

Trenger hjelp, peil noen?

 

mvh Philip Pettersen

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
##Kan ikke flytte fil: Kan ikke lese fra kildefilen eller kildediscen!##
Det ser jo ut som du prøver å flytte filene fra en CD, og det får du ikke til, du må kopiere dem. Har du prøvd å lese imaget med Deamon Tools eller noe liknende?

 

Ellers ser det ut som CDen er ødelagt på en eller annen måte...

 

Jeg ahr selvfølgelig prøvd å kopiere filene. Både enkelt vis. Kopiert alle osv. Dette er a 300 små lagrings filer fra 3 kb til 50 kb. Ser ut som ingen av dem har noe feil fordi makinen gjenkjenner dem i programmet dem skal åpnes i osv. Dessuten fungerer alle andre filer på cdn minus disse. Alle andre kan, "ja" kopieres, flyttes, limes osv til hvor som helst, men uansett hva jeg prøver å gjøre med disse filene som jeg absolutt trenger får jeg error.

 

Har ikke prøvd å åpne i deamon tools. Jeg har åpnet image(jeg lagde av cn) og cd i power iso, og finner alltid alle filer osv,men med samme resultat. Error og får ikke rørt dem.

Kan deamon tools ha no innvirkning på dette? Sier igjen. etter at jeg brente cdn på nytt, gikk 1 av 2 error meldinger bort. Sitter nå bare igjen med parameter feil error. Hadde CRC tidliger.

 

Hjelp`? :) noen flinke som kan dele litt visdom^^ Om akkurat disse filene på ett elelr annet vis skulle utrolig nok ha fått skade, elelr ha en minjatyr feil ett sted, vil jeg likevel få lov til å kopiere dem over på data. !!! så jeg får prøvd dem i programme iallefall.

 

mvh Philip

Lenke til kommentar
##Kan ikke flytte fil: Kan ikke lese fra kildefilen eller kildediscen!##
Det ser jo ut som du prøver å flytte filene fra en CD, og det får du ikke til, du må kopiere dem. Har du prøvd å lese imaget med Deamon Tools eller noe liknende?

 

Ellers ser det ut som CDen er ødelagt på en eller annen måte...

 

Jeg ahr selvfølgelig prøvd å kopiere filene. Både enkelt vis. Kopiert alle osv. Dette er a 300 små lagrings filer fra 3 kb til 50 kb. Ser ut som ingen av dem har noe feil fordi makinen gjenkjenner dem i programmet dem skal åpnes i osv. Dessuten fungerer alle andre filer på cdn minus disse. Alle andre kan, "ja" kopieres, flyttes, limes osv til hvor som helst, men uansett hva jeg prøver å gjøre med disse filene som jeg absolutt trenger får jeg error.

 

Har ikke prøvd å åpne i deamon tools. Jeg har åpnet image(jeg lagde av cn) og cd i power iso, og finner alltid alle filer osv,men med samme resultat. Error og får ikke flyttet på dem. Verken i imaget elelr PÅ/fra Cd n .

Kan deamon tools ha no innvirkning på dette? Sier igjen. etter at jeg brente cdn på nytt, gikk 1 av 2 error meldinger bort. Sitter nå bare igjen med parameter feil error. Hadde CRC også tidliger.

 

Hjelp`? :) noen flinke som kan dele litt visdom^^ Om akkurat disse filene på ett elelr annet vis skulle utrolig nok ha fått skade, elelr ha en minjatyr feil ett sted, vil jeg likevel få lov til å kopiere dem over på data. !!! så jeg får prøvd dem i programme iallefall.

 

mvh Philip

Lenke til kommentar
Det at et program "ser" filene betyr ikke at det kan lese filene. Hvis filalokeringstabellen er ok vil programmet "se" filene. Men for å kunne lese dem må område de ligger på være uskadet. Er det synlige riper, hakk, fingeravtrykk på CDen?

 

Nei i hoveddiscen er det ikke no slikt. har jo også 2 helt velykkede kopier av discen både som Image fil av DVDn og en helt ny brent copi av dvdn.

Lenke til kommentar
Nei i hoveddiscen er det ikke no slikt. har jo også 2 helt velykkede kopier av discen både som Image fil av DVDn og en helt ny brent copi av dvdn.

Kopiene dine kan inneholde samem feil som originalen.

Husker du om du har fått melding om CRC-feil?

 

Ja, som jeg skrev tidligere i tråden har jeg det.

Lenke til kommentar

Greit,

CRC-feil betyr at maskinen ikke kan lese det dataområdet som trigger feilen. Ved å tvinge gjennom lesning på tross av feilmeldingen vil datainnholdet i filen/fra området inneholde feil og gi trøbbel videre.

 

Hva kan være årsak til CRC-feil? Feil på mediet (CD/DVD: skade på platen eller reflekterende belegg/ hardisk: svak magnetisme slik at hver lesing gir forskjellig uopprettelig lesefeil). Feil ved RAM (lite trolig her ettersom du har fått lest andre områder av CDen uten problemer).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...