Gå til innhold

Hvilken Office lisens er korrekt for en privat barnehage?


Anbefalte innlegg

Hei, Barnehagen trenger Office 2007 på 6 maskiner og jeg har ikke funnet ut hvilken lisens vi skal ha, har til og med ringt Microsoft, som satte meg over til en butikk, som satte meg over til en svensk representant som satte meg over til en Dansk frøken, som så satte meg tilbake til den svenske representanten, og dermed hadde jeg fått nok! Kunne dere, snille forumguruer hjelpe meg med det spørsmålet selv ikke Microsoft evner å svare på?

 

Jeg trodde det fantes en Akademisk lisensversjon som er prisgunstig og som burde kunne brukes av barnehagen, men kan ikke finne denne til salgs noe sted. Én enkelt komersiell lisens koster jo flere tusenlapper, så det er utelukket. PC-Supporten på lefdal(lefdal.com) mente vi kunne bruke "home and student" og dermed kjøpe 2 eksemplar, siden denne utgaven kan installeres på 3 maskiner så sant eieren er den samme.JEG, er fortsatt usikker. Piratkopieringer etc er utelukket, da maskinene skal brukes av mange personer med svært varierende bakgrunn fra IT etc, og ønsker ikke at det skal bli noe kluss med validering etc. Jeg kan lett se for meg en av de eldre tantene som hylende slenger den bærbare i et skap så fort Microsoft kommer med advarselen sin, slik at M$ ikke skal kunne bruke det innebygde webkameraet til å kunne identifisere henne som en lovbryter.

 

Setter min lit til forumet, som vanlig.

Tusen takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du vurdert Open Office? :)

 

Open Office har blitt vurdert, men jeg har liten kunnskap til programmet selv, og siden jeg blir den eneste som skal håndtere frustrerte hendvendelser etc foretrekker jeg at det er et program som er nogenlunde kjent, både av meg og de andre ansatte.

 

Regner med det blir "Home and student" ja, har verken tid eller ork til å undersøke mer nå, ihvertfall ikke når Microsoft selv ikke klarer å gi svar på en så enkel hendvendelse.

Takk for innspill og hjelp :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bare min egen erfaring, men...

 

Har office 2007 på skolen (og OpenOffice.org)

Hjemme bruker jeg OOo (og MS office 2000) (ja den fungerer fortsatt)

 

Jeg finner ikke frem i MS office 2007, mye knoting. Overgang fra MS office (2000 og 2003) til OOo er mye greiere enn gammel MS office til ny MS office. Så hvis argumentet var å ha det enklere for brukere ser jeg ikke den. Men valget er ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...