Gå til innhold

Er Fence Audio ok høyttalere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, det ser ut som det er samme diskant-horn i de som i mine QLN Artech 8, og de spiller bra, så de Fence Audio høyttalerne er sikkert brukbare de.

Hvordan vet du at det er samme diskant?

Stiller meg hvert fall litt skeptisk når det eneste man finner når man googler merket er forumtråder og brukt ting/netthandel.no.

Men siden Roar Moen har vært inne i bildet kunne det jo være verdt en titt/lytt.

Virker som de er rettet mot unge, med tanke på at CV er pene i forhold :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg tror nok ikke dette er høyttalere rettet mot de som liker å nyte hver eneste detalj i musikken, men til de som liker å spille musikk på full guffe, bare for å spille høyt.

Lenke til kommentar
Vel, det ser ut som det er samme diskant-horn i de som i mine QLN Artech 8, og de spiller bra, så de Fence Audio høyttalerne er sikkert brukbare de.

Hvordan vet du at det er samme diskant?

Stiller meg hvert fall litt skeptisk når det eneste man finner når man googler merket er forumtråder og brukt ting/netthandel.no.

Men siden Roar Moen har vært inne i bildet kunne det jo være verdt en titt/lytt.

Virker som de er rettet mot unge, med tanke på at CV er pene i forhold :p

Det er identisk på utseende hvertfall, så kunne tro det var samme diskant, men kan være det er betydelig dårligere kvalitet på delefilter o.l., slik at det spiller dårligere.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

qln, fence, dynavoice, m.m. produseres på samme fabrikk (i kina), men har nødvendigvis ikke like elementer og delefiltre. En del kabinett blir brukt om en annen, men det trenger ikke å bety direkte _dårlige_ produkter.

 

Er en tråd på avforum.no om dette, der en av hovedmennene bak fence er quotet i en mail ang. dette.

 

Edit: HER

Og her er svaret fra Farmen-Frode:

 

Hei .

Enklte av modellene lages på samme fabrikk som bl.a. QLN, Dynavoice og Proson (m.fl.). Andre av våre modeller lages på samme fabrikk som f.eks. JBL, Klipch, Peavay, m.fl.

Når det gjelder ytre mål på kabinettene så gir ofte dette seg litt selv, av hensyn til størrelser på konteinerne. Basis størrelser er ofte svært like mellom mange merker. Når det gjelder kritiske komponenter som delefilter, elementer, bassporter og lignende så er alt vi produserer unikt for Fence Audio, og ingen andre. Vi har våre egne verktøy, egne spesifikasjoner, egen filosofi. Der er det ingen ting som kan sammenlignes med andre høyttaler merker. For å sikre oss at våre produkter er unike så har vi lagt inn "finger-prints" på kritiske deler. Dette gjør det mulig for oss å effektivt sjekke produsentenes lojalitet. Vi har også våre egne folk som følger produksjonen nøye på hver enkelt fabrikk.

Personlig syntes jeg QLN har mye godt ved seg. Våre produkter går nok likevel litt mer i retning av Patos hva gjelder lydfilosofi.

 

Mange hilsen

Stein Frode Ertzeid

 

MEN så finner vi:

 

Kom over denne "klubben":

Club Patos - med fokus på lyd: Startside

 

Her var det mye spennende lokalhistorie - noen utdrag her:

 

......dessverre blitt utsatt p.g.a. konkurs og alle problemer med Basic modellene.

Det største problemet skulle likevel vise seg å være nordmannen Stein Frode Ertzeid ”alias farmen Frode” som i begynnelsen opptrådte som en samarbeidspartner, men som tidlig viste seg å være det motsatte. Han prøvde tidligere i vinter å ta kontroll over Patos ved selv å registrere varemerket Patos bak min rygg på et av sine kina firmaer.

 

Det hele kuliminerte med at han nylig gikk i fra en avtale der vi sammen skulle realisere nye Patos modeller og arbeide sammen. I stedet fikk han Netthandelen til å overta lageret med feilvare Mk II modeller og deretter sørge for at resten av varelageret til Patos ble kastet.

 

På lang sikt var kanskje dette den beste løsning, siden jeg da står fritt til å videreføre høyttalerproduksjon uten å måtte ha noe som helst med Ertzeid å gjøre i fremtiden. I ettertid har det også vist seg at Ertzeid har gjort seg skyldig i mer alvorlige ulovligheter mot andre der tvilsom fortningsmoral har vært nøkkelordet.

 

For dere som har kjøp billige feilvarehøyttalere via internett må dere henvende dere til selger, dvs Netthandelen, Komplett eller Ertzeid i forbindelse med service av disse.

 

Vil ellers nevne at Netthandelen uten mitt samtykke bruker mitt navn til markedsføring av Ertzeids billige kinahøyttalere som han kaller ”Fence”. Jeg har vært delaktig i noe av utviklingen, men også her har det vist seg at kvalitetskontrollen til dels er mangelfull, med dårlig og varierende kvalitet som resultat. Jeg står på ingen måte inne for det endelige resultatet på de ”Fence” høyttalere som selges hos Netthandelen og Komplett.

 

Med vennlig hilsen

Roar Moen (- innlegget lagt ut på club-patos 22/9/2008 -)

 

.... og det er mye mer. Anbefaler å lese tråden.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

altså fence audio koster ikke flesk heller.. boost 2010 koster 2500.. og 350W maks er endel for pengene om dere tenker dere om.. folk sammen ligner Fence audio med Cervin Vega noe som er idiotisk.. for det første så koster CV dobblet så mye. samtidig sikkert en del mer kvalitet , klarer og mer "detaljert" lyd, men Fence audio er for folk som liker og høre på HØY musikk til en fornuftig pris. dessuten så har det lite og si på selve lyden, noen liker helt klar lyd og element til 100K mens noen vill ha god lyd til 3-5K som bringer oss tilbake til fence audio sine høyttalere, men greit kvalitet, grei lyd til en veldig billig pris..

 

Så om folk skal sammenligne med høytalere så er det litt idiotisk, fordi høytalere er mer en "smak og behag" sak. Klar, sammenligning mellom hvor høyt,bygge kvalitet er en ting. men selve LYDEN er der egentlig ikke noen spessiel fasit på.

 

PS: IKKE påpek skrive feilene min!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...