Gå til innhold

32" fra 4000-5000?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, visst kompisa syntes tatungen er GRISERÅ i utseendet, kan ikke dem ha sett mange flatskjermer som faller noen lapper over i pris.

 

Helt klart designet på tatungen må være noe av det kjedligste jeg noen sinne har sett en firkantet plastboks med matt skjerm :(

Men den TV-en som noen mente var griserå og som det er bilder av lenger opp i tråden, er Tatung V32MCHK, som gikk ut av salg for litt over et år siden. Det er selvsagt en smakssak, men jeg synes "rå" er en perfekt beskrivelse. Ikke bare var skjermen, men hele kabinettet mattsvart, og det ser ikke ut som plast, er det aluminium? Mye råere enn dagens TV-er, som somregel er i femidilldall "pianolakk"-blank plast.

Lenke til kommentar

Jeg har nå vært en tur på datakjeden for å se på den mye omtalte Tatung. Fikk nå se hvordan den ser ut, og den er var ikke noe særlig, synes jeg. De hadde også en annen tv i samme prisklasse, Creo Tierra K32S. Er det noen som har vært borti det merket før? Den hadde bedre bilde, og så bedre ut (designmessig), synes jeg. Begge var fabrikkinnstilt.

Lenke til kommentar

LadyKatie: Den Datakjeden har nå er den "gamle" Tatungmodellen.

Har den gamle Tatung'en grå linje? Trodde det var den nye.

Den gamle helsvarte uten den grå linja mellom skjerm og høytalere var V3MCHK (kontrast 1000:1, i salg fram til i fjor sommer). Så kom og V32MCAK (kontrast 1200:1, i salg fra oktober i fjor, selges fortsatt) med pianolakkplast og grå linje. Nå kommer V32MAAK på markedet (kontrast 1500:1), og så vidt jeg vet har den identisk kabinett med en som var ny i fjor. Men stort sett er det samme TV med mindre endinger i spesifikasjoner for hver årsmodell.

 

Tror jeg kjøper LG 32" lg3000 hvis ingen har noe negativt å si om den, eller noen kommer med et annet forslag som er bedre.

Sannsynligvis et godt valg, jeg håper du blir fornøyd.

Lenke til kommentar
Jeg vil mest sannsynlig se analog kabeltv på denne tven, er det stor forskjell på støyreduksjon mellom modeller?

Det kan variere mellom forskjellige merker, og mellom forskjellige modeller av samme merke. Støyreduksjonssoftware kan også gi etterslep og artifakter i bildet. Så det beste er å ha bra signal, så du ikke trenger støyreduksjonsfunksjonen, eller leve med litt støy i bildet. Eller, gå over til digitale TV-sendinger.

 

Andre tips dersom man bruker analoge TV-signaler og har litt støy: Ikke kjøpe LCD, men plasma. Eller beholde bilderørs-TV-en. Begge de takler støy bedre enn LCD. Om man kjøper LCD, ikke kjøp for stor i forhold til avstanden man sitter fra skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...