Gå til innhold

32" fra 4000-5000?


Anbefalte innlegg

Har nå tenkt til å gå til anskaffelse av en ny tv. Primært bruk er først og fremst spilling (x360) og kommer til å koble pc'en opp mot den.

 

Jeg sitter 1,5+ meter fra veggen, så tror 32" er en fin størrelse. (Rett meg hvis feil) Jeg har sett meg ut 2 modeller ut i fra design og spesifikasjoner.

 

LG 32" LCD-TV 32LG3000: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=351137

 

Toshiba REGZA 32" LCD-TV 32AV500PG: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34517...led#ProductTabs

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tatung har vel fremdeles bedre panel og mye bedre bilde, ikke se deg blind på spesifikasjoner.. Mange produsenter måler på mange forskjellige måter.. :p Jeg ville sett litt mere på tatung jeg, mtp at den ligger laangt forann alle andre merker til denne prisen ;) Søk litt rundt og les tester du :p Se litt på bilder også! Kan ta et bilde av min tatung så kan du fortelle meg om denne er stygg eller ikke , for alle jeg kjenner syns den er griserå! :)

Lenke til kommentar
Tatung har vel fremdeles bedre panel og mye bedre bilde, ikke se deg blind på spesifikasjoner..

Godt at du er fornøyd med din Tatung, jeg er også godt fornøyd med min. Etter min smak var den klart bedre i form av naturtro bilde enn de bright&shiny Samsung og Sony jeg så i butikkene da jeg var i markedet i fjor høst. Ja, Tatung var den som var nærmest Loewe i bildekvalitet, men i en helt annen prisklasse. På den annen side - jeg vet ikke om Samsung og Sony kan stilles inn som en Tatung (som også må "dempes" litt når man stiller den inn), "butikkinnstillingene" er gjerne ekstremt "bright&shiny" for å imponere kjøperne.

 

Men dette var i fjor høst. Mange nye modeller som er kommet fra de andre produsentene siden Tatung kom med nye modeller i fjor høst, og det vil overraske meg mye om ingen har kommet med TV-er som er like gode eller bedre i den tida. Kanskje LG og Toshibaene i første post er bedre valg? Som du sier: Man skal ikke se seg blind på spesifikasjoner, man bør gjerne ta seg en tur i butikkene og se om man finner en TV med bilde man liker.

Lenke til kommentar
Søk litt rundt og les tester du :p Se litt på bilder også! Kan ta et bilde av min tatung så kan du fortelle meg om denne er stygg eller ikke , for alle jeg kjenner syns den er griserå! :)

Lest en del tester av Tatung'en og fått strålende omtale, men synes den ikke ser noe særlig fin ut. Kunne du ha lagt opp et bilde eller to? Kan være jeg får et annet inntrykk da :)

Lenke til kommentar

Skal knipse noen bilder jeg ;) Blir med mobilkamera så kan ikke love kvalitet :p

post-118681-1220303260_thumb.jpg

post-118681-1220303278_thumb.jpg

post-118681-1220303302_thumb.jpg

 

Her :p Ble ikke noe bra, men som du ser så står tven i stil med pcen min og høytalerene mine, samt forsterkeren :) Sinnsykt god kvalitet på selve tven. ikke noe plastikktull, men aluminium mener jeg det var :p

Er iallefall veldig fornøyd med det ;) Og den nyere versjonen av den jeg har skal vist være en del bedre enn denne igjen .. :p

Endret av Effectiv
Lenke til kommentar
... ikke noe plastikktull, men aluminium mener jeg det var :p

Er iallefall veldig fornøyd med det ;) Og den nyere versjonen av den jeg har skal vist være en del bedre enn denne igjen .. :p

Den der var råtøff. Men det er den gamle modellen V32MCHK, ikke den som selges nå. Den ble dessverre utsolgt før jeg fikk tak i den, og jeg måtte kjøpe V32MCAK, som er i høyglansplast med ei aluminiumslist under skjermen:

TATUNG_V32MCAK-03.jpg

 

Det er også et par bilder av den i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=870241

Man kan også se den her: http://tatung.no/nyaprodukter/produktbildev32mcake01.html

 

Det jeg liker best med utseendet på den, er at TV-en er ganske liten til 32" å være, smale kanter rundt selve skjermen. Den har ikke noe "se-så-stor-og-dyr-TV-jeg-har-kjøpt"-image, den er beskjeden. Alulista kan diskuteres om den er pen eller får den til å se litt 1977 ut, men den bidrar i alle fall til å lage et designskille mot høytalerne slik at ramma rundt skjermen er like bred hele veien rundt.

Lenke til kommentar

Hijacker denne tråden litt ;)

 

Ser litt på Tatung mot LG selv, blir vel en 500-1000 kr forskjell på de to. Før jeg kom over denne tråden var jeg rimelig sikker på at LG skulle være det beste kjøpet, men mulig jeg blir blendet av LG-merket, fancy specs osv.

 

Mener folk fremdeles at Tatungen er såpass overlegen på panel og bilde at det lønner seg å satse på den?

 

 

Her er forresten linker til de to:

LG 32LG3000

Tatung V32MCAK

Lenke til kommentar
Hijacker denne tråden litt ;)

 

Ser litt på Tatung mot LG selv, blir vel en 500-1000 kr forskjell på de to. Før jeg kom over denne tråden var jeg rimelig sikker på at LG skulle være det beste kjøpet, men mulig jeg blir blendet av LG-merket, fancy specs osv.

 

Mener folk fremdeles at Tatungen er såpass overlegen på panel og bilde at det lønner seg å satse på den?

 

 

Her er forresten linker til de to:

LG 32LG3000

Tatung V32MCAK

 

PG3000 er en bedre tv!

Lenke til kommentar
Mener folk fremdeles at Tatungen er såpass overlegen på panel og bilde at det lønner seg å satse på den?

Sitter nå og ser Heroes på Tatungen, jeg liker den. Men da jeg ikke har sett LG-en, kan jeg ikke si noe om hvilken som er best av de to. Tatungen er et trygt og godt kjøp om man ikke ønsker å bruke mer enn 3500-4000 kr, og alternativet er partivare-TV-er på Obs! eller Europris man ikke vet hvem produserer.

Lenke til kommentar

Du har tidligere vært opptatt av design, som jo er noe Tatungen har minst mulig av - hva synes du om designet på Philipsen? Som også har dobbelt så mange HDMI-innganger og fem ganger så høy dynamisk kontrast som Tatungen? (Og da sammenlikner jeg med kontrasten på den NYE Tatung V32MAAK, som praktisk talt er samme TV som V32MCAK, bare en ørliten forskjell i kontrast og responstid.)

 

Stikk på Elkjøp og se om Philipsen er OK både som møbel og på bildekvalitet. Dersom de har den inne, da.

Lenke til kommentar
Du har tidligere vært opptatt av design, som jo er noe Tatungen har minst mulig av - hva synes du om designet på Philipsen? Som også har dobbelt så mange HDMI-innganger og fem ganger så høy dynamisk kontrast som Tatungen? (Og da sammenlikner jeg med kontrasten på den NYE Tatung V32MAAK, som praktisk talt er samme TV som V32MCAK, bare en ørliten forskjell i kontrast og responstid.)

 

Stikk på Elkjøp og se om Philipsen er OK både som møbel og på bildekvalitet. Dersom de har den inne, da.

Jeg har nå vært innom Elkjøp, og de hadde den ikke inne. Tror jeg går for den Tatung'en, siden det virker som et trygt kjøp. Er det noe vits i å vente på den nye?(?)

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å vite om det er verdt å vite om den nye er verdt å vente på uten å ha sett den, det er ikke store forskjeller på papiret. Kommer den snart, eller i november? Blir den dyrere? Er det synlig forskjell på bildekvaliteten? Vil du ha TV nå, kan du sikkert like gjerne kjøpe den de kan levere nå.

 

Men vent et øyeblikk: Det ser ut som at nye MAAK er her allerede, billigere enn fjorårets MCAK på Amentio. Da skulle det være greit å velge den nye, dersom de da ikke har blandet sammen de to modellene - det er litt forvirrende opplysninger om kontrast og responstid som kan få en til å lure?

Dersom man vil kjøpe den i butikk, Datakjeden, er den gamle en drøy hundrings billigere, og den nye er bestillingsvare, men finnes på fjernlager.

Lenke til kommentar

Slenger meg på her, å navigere seg i tvjungelen skal jammen ikke være lett!

 

For meg står det mellom: LG 32" 32LG3000 og Tatung 32" V32MAAK-ET1

 

Vurderer du V32MAAK-ET1 så er det kanskje lurt å vente bittelitt ettersom tven er helt fresh?

 

Leter etter V32MAAK på Tatung sine hjemmesider men finner den ikke, noen som har peil på det?

 

Jeg skal i tillegg se analogt kabeltv på min tv, noe å ta hensyn til der?

Endret av Barry White
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...