Gå til innhold

Trenger Walkie Talkier


aaa123

Anbefalte innlegg

Visste ikke helt hvor jeg skulle legge dette emnet ut, så det ble visst her, beklager moderatorer om det var feil :o)

--

Her lurer jeg på 2 ting.

 

1) Er det noen som vet (fullstendig) navn på Politiradio? Samt rekkevidde, antall kanaler, m.m?

 

2) Jeg trenger 1-2 walkie talkier som har veldig bra rekkevidde, som takler bakker evt. berg, må gjerne koste litt. (900-1200).

Hadde vært supert om det var mulig å komme seg inn på jaktradio, evt. andre type enheter.

 

Takk for svar! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En "politi" radio er det samme som en radio scanner.

Skal du ha walkitalkie med litt rekkevidde, så må du enten være radioamatør eller ha diverse VHF sertifikater.

 

Transciver er en "walkietalkie" som kan både sende og motta, og som regel scanne også. ganske enkelt å finne noen ved ett google søk. Men husk det er ulovelig å eie/bruke trancivere uten riktige sertifikater.

Lenke til kommentar

Politiradio er som sagt bare en radioscanner som scanner kanaler som er lagt inn i minnet, alt fra 10 til 1000 kanaler. Uniden, maycom og alinco er noen som leverer radioscannere. Det er et utall av variasjoner og modeller...

 

 

Det er generelt vanskelig å få radioer til å fungere over bakker og fjell. Radioer er nødt til å ha en viss form for "frisikt". Kommer man bak et fjell fungerer ingenting. Da trenger man en basestasjon oppe på toppen.

Hvor lang rekkevidde hadde du tenkt på da?

 

Der fins noe som heter pmr radioer som klarer 2-3km til kanskje 5 km hvis man har virkelig gode forhold, og de er lisensfrie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...