Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvordan male pipe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en bøtte jotaplast stående, som jeg tenkte jeg skulle male en pipe med (strippet til pussen). Men en "ekspert" mener denne vil gulne av varmen. Stemmer dette, og hva anbefaler dere i så fall som alternativ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk beskjed av en fagmann at jotaplasten har blitt såpass motstandsdyktig mot varme at det ikke vil være noe problem. Dermed kliner jeg på med det jeg har :)

Skrevet

Veit ikke om det er relevant, men de pipene vi har malt(hytta og to stykk her hjemme) har vi malt med hey-di hvit. Veit ikke om det er det samme som jotaplast, men antar det.

Pipene våre er laget i leca eller mur, og ingen av dem har blitt gule :)

Gjest Slettet-fsaSP0zV
Skrevet

Jeg har malt pipen med Jotun Lady, funker helt fint. 4 år siden nå, ingen endring i fargen.

Skrevet
Leter opp tråden dersom jeg merker gulning i løpet av vinteren :)

Har du allerede malt pipa? Si også fra hvis du merker underlige lukter av svidd plast når du fyrer og pipa blir varm - disse kan være giftige.

Skrevet

Jeg malte pipa i min forrige leilighet i Lady takmaling (som jeg hadde litt ekstra av), den gulna ikke på tre år i alle fall. Her har jeg malt pipa i Lady veggmaling, ingen antydninger til at den ikke tåler varme etter en sesong i alle fall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...