Gå til innhold

holde inne 3knapper på logitech tastatur?


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt ny tastatur, et Logitech OEM DeluxeAccess Keyboard Black fra komplett.no. Tinger er at jeg ikke kan holde 3taster inne samtidig. Har hørt at det kan fikses i bios. noen som kan hjelpe?

Sendte mail til komplett.no om dette, de sa det var noe feil med tastaturet. Har 3 kompiser som har samme tastatur med samma problemet.

 

På forhånd takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det et PS/2 tastatur?

 

Jeg har merket problemer med PS/2 tastatur som har disse ekstra unødvendige knappene (som volum, play, internett, shopping, osv.). Dette probleme vil være forskjellig med hvilke tre knapper som blir trykket ned. Jeg tror dette har med design på tastaturet og ikke kan fikses i BIOS.

 

Har ikke opplevd de samme problemene på USB tastatur, men jeg er imot USB tastatur.

Lenke til kommentar
Har ikke opplevd de samme problemene på USB tastatur, men jeg er imot USB tastatur.

 

Nå ble jeg litt nysjerrig, du er imot usb-tastatur? Det var jo et veldig forunderlig prinsipp, hva er det som er årsaken til dette?

 

AtW

Som ser fram til sitt neste HK, som mest sannsynlig ikke har com, eller ps/2.

Lenke til kommentar

Jeg har samme tastaturet og samme problemet, håper at noen vet hvordan en kan endre på det. Det er utrolig plagsomt i spill.

En kamerat av meg sier at det kan ha noe med at det er i nerheten av hverandre, på samme kretsen. for eksempel går det med ctr+alt+del men ikke med a+w+tab. Der a, w og tab er i nerheten av hverandre. Jeg lurer også om dette skjer med alle tastatur. Jeg vurderer uansett å kjøpe nytt

Lenke til kommentar

Det har noe med hvilke knapper som er koplet sammen i et (antakeligvis) matrise system. Altså hvis tre knapper i en uheldig kombinasjon holdes nede samtidig vil man få en feil. De gangene jeg har fått denne feilen er det den tredje knappen som blir trykket inn som ikke virker.

 

Det er nok ikke likt på ulike fabrikat/modeller da det er stor forskjell i hvordan tastaturoppbygningen er. De tastatur jeg har hatt problemer med er tastatur med ekstra knapper, altså volum, www, shopping, play CD, osv.

 

Men jeg vet hvor vanskelig det kan være å få tak i tastatur uten disse knappene. Det er nesten bare KeyTronic som har OK tastatur uten ekstra dill.

 

 

Grunnen til at jeg ikke liker USB tastatur er:

- Med untak av dette problemet, når har du brukt for USB tastatur? Et tastatur krever ikke veldig høy overføringshastighet (som et ratt/joystick). Heller få tak i et uten alle ekstra knappene og det er i orden.

- Har du sett en PC som ikke har PS/2 kontakt? Hva ellers skal man bruke dem til? Sløse bort en USB kontakt på tastatur.

- Frem til nå nyligt er det veldig få PC'er jeg har sett som har mer enn 2-4 USB kontakter (uten utvidelse eller hub). Det dummeste jeg ser er en ny PC med kun 2 USB kontakter og selvfølgelig USB mus og USB tastatur, da burde det ikke være lov å skryte av at PC'en har USB kontakter.

- Mange ganger kan det være problem å få initialisert USB tastatur før OS har begynt og lastes. Av og til må man ha USB tastaturet i en bestemt USB port for at dette skal gå.

Lenke til kommentar
umm.. jeg har samme tastatur og ikke samme problem.. Ihvertfall  kan jeg ta ctrl-alt-del uten problem, og det er jo 3 taster..  

Spørs om dette er brukerproblem da, har dere installert driverne til tastaturet?

 

Instalere logitech sin drivere da må man være gal. Mulig de har skjerpet seg siden sist jeg intalerte driverene deres men tror aldri jeg har sett en dårigere dirver i mitt liv enn den gangen jeg instalerte logitech sin driver til tastatur og mus.

Lenke til kommentar
Nå ble jeg litt nysjerrig, du er imot usb-tastatur? Det var jo et veldig forunderlig prinsipp, hva er det som er årsaken til dette?

 

AtW

Som ser fram til sitt neste HK, som mest sannsynlig ikke har com, eller ps/2.

Kjøpte nylig et no-nameEZ-9900 usb tastatur hos Clas Ohlsson - det er bra, koster ca. 170,- og uten "dill-taster" - bruker det til Abit IT7, som er uten PS/2.

 

.

Lenke til kommentar

Min annbefaling: Hvis man ikke strengt tatt er nødt, ALDRI installer en Logitech driver!

 

En kompis måtte formatere disken tre ganger da han prøvde å installere en Logitech joystick. Helt til jeg foreslo å plugge i og se om ikke Windows fant den selv. Det gjorde den uten et eneste problem.

Lenke til kommentar

- Med untak av dette problemet, når har du brukt for USB tastatur? Et tastatur krever ikke veldig høy overføringshastighet (som et ratt/joystick). Heller få tak i et uten alle ekstra knappene og det er i orden.

- Har du sett en PC som ikke har PS/2 kontakt? Hva ellers skal man bruke dem til? Sløse bort en USB kontakt på tastatur.

- Frem til nå nyligt er det veldig få PC'er jeg har sett som har mer enn 2-4 USB kontakter (uten utvidelse eller hub). Det dummeste jeg ser er en ny PC med kun 2 USB kontakter og selvfølgelig USB mus og USB tastatur, da burde det ikke være lov å skryte av at PC'en har USB kontakter.

- Mange ganger kan det være problem å få initialisert USB tastatur før OS har begynt og lastes. Av og til må man ha USB tastaturet i en bestemt USB port for at dette skal gå.

 

Personlig synes jeg at man fortest mulig burde gå bort fra ps/2, com og slike portet på pc, det tar plass, sakter ned oppstarten, gjør at maskinen må holde styr på mer, og koster ekstrea penger (selv om det er forsvinnende lite).

 

AtW

Lenke til kommentar

Kan være enig med deg der, men siden de allerede er der (på de fleste PC'er). I tillegg synes jeg de bør bli litt mer "driftsikkre" i BIOS'er o.l.

 

Et par maskiner vi nettopp leverte på jobben, når de hang seg og man måtte restarte med å ta strømmen får man opp en disk sjekk med melding om "Trykk på en hvilken som helst tast på tastaturet for å hoppe over". Veldig nyttig beskjed når USB tastaturet ikke er initialisert ennå. Og meldingen var generert av WinXP.

PS: grunnen til restarten var ikke tastaturet.

Lenke til kommentar

Har samme problemet med microsoft tastatur.. Husker ikke hva det heter, men det er blå ramme rundt og hvite taster osv. Det koster rundt 300.-

Uanz hvis man f.eks. skal walke stille i cs, blir da knappene "shift" og "w" brukt, men hvis man samtidig skal skifte til et annet våpen eller granat så må jeg slippe en av de andre knappene før det er samarbeids villig. Dette er mildt sagt irriterende. Ikke bare når det gjelder spill. Har testa både med og uten driverne uten at jeg merka noe forskjell...

 

Så hvis noen har løsningen, vær så snill, rop ut!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...