Gå til innhold

IR Dongle/IR mottakar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

har prøvd og brukt det tastaturet der. Det er ikke noe særlig. Du må huske at du må ha direkte syn mellom tastatur og mottaker.. ofte så skal du jo bare trykke space, eller whatknot når tastaturet ligger i sofaen, stress å måtte fløtte på det heletia.

 

Kjøp Logitech sitt mediacenter tastatur, går på blutooth.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327778

dinovo edge. Det tastaturet er rett og slett helt rått:)

Koster litt, men det vekker oppmerksomhet i stua. Let litt så finner du det sikkert noe rimligere

Lenke til kommentar

@Gismo93:

 

Microsoft tastaturet krever så langt jeg har funnet ut Microsoft sin egen IR-mottaker (correct me if I'm wrong). Den selges så vidt jeg vet kun sammen med Microsoft sin fjernkontroll (som kan være vanskelig å få tak i). Og får man tak i den blir totalen fort vekk en 1 000 kr.

 

Om den skulle være mulig å bruke sammen med andre IR-dongler, så har Sunsway dongler til ca 300 kr. Du kan eventuelt også sjekke om vendur.no har noe som er brukbart.

 

Tastaturet fungerer ellers kun optimalt sammen med Windows Media Center 2005 og eventuelt Vista (har ikke testet). Tastaturets museløsning (ala Thinkpad) er elendig etter min mening, og kan bare brukes til nød. Utenom det fungerer det helt brukbart i MediaPortal, men det viser seg at jeg normalt ikke bruker tastaturet, men bare fjernkontrollen. Skal jeg skrive noe drar jeg fram et annet tastatur som er bedre.

 

Personlig ville jeg i dag vurdert Logitech diNovo Mini som HTPC tastatur. Neppe det beste å skrive på, men ellers lite og diskret. Og det kommer bare med dansk eller svenskt oppsett.

 

Et brukbart alternativ er også MS Wireless Entertainment Desktop 7000, som er avtageren til det du linker til opprinnelig. Pris ca 1 000 kr.

 

PS3 tastaturet skal fungere på en vanlig PC etter det jeg har forstått, etter kommentarene i prisguiden. Du må her kjøpe en bluetooth dongle til PC-en. Mangler ellers norske taster, og alle mediaknapper virker ikke.

Lenke til kommentar

Takk for gode svar :)

 

Ja, har jo sjølvsagt lyst på ein av diNovo-ane, men dei blir nok for dyre. Om eg må kjøpe ein ir-motakkar til 300kr så ser eg vekk frå microsoft tastaturet. Då gjenstår ps3-tastaturet, for eg vil ha eit tastatur med mus på tastaturet - touchpad eller thinkpad etc. Har sett eit på biltema, kun 249kr. Artikkel nr. 24-746:

 

24-746.jpg

 

Men eg har omtrent kun dårlig erfaring med biltema når det gjeld elektronikk. Er det nokon her som har erfaring med dette tastaturet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...