Gå til innhold

Crysis, en hakkete opplevelse. Se video.


Anbefalte innlegg

Hallais.

 

Har installert crysis, og opplever alt fra en flytende opplevelse. Dette er ikke fordi jeg har stilt grafikken for høyt eller pc-en ikke klarer spillet (se sign. for spec).

 

For å forklare enklere, se videoen:

 

Se filmen hos Youtube

 

Som dere ser, hakker det veldig(når jeg snur meg rundt til det bak meg, etter det har lastet funker det ok). Jeg mistenker at det kan være harddisken, siden den loader konstant, det å laste spillet kan ofte være sirup og ta mangfoldige minutt. Kanskje den er gått føyken, tror jeg. Disken er en 70GB Raptor.

 

Hva skjer?

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ser i signaturen din at du har (Corsair TWIN2X 2GB) men hvor mye mhz er det på den? det har mye og si med hvor gammel ram du sitter med. jeg vil tro du sitter med ram som ikke duger til noe siden alt det andre ser ganske greit ut.

 

og hvordan instillinger spiller du med? oppløsning, aa osv

 

og visst du sitter med en raptor så "raper" den ganske mye heletiden når man spiller. det er ganske kjent for og være raptor disk :p så tviler du trenger og bytte disk.

 

 

 

og enda en ting, det er en instilling på crysis som drar fps veldig ned (motion blur) hva står den på?

Endret av xFreakyx
Lenke til kommentar

800 MH PC2-6400.

 

Tviler på at det er ram'en som har skyld, men det er en mulighet. Har tenkt å oppgradere, bare ikke rota meg til å gjøre det enda. Var midlertidig ram som jeg hadde råd til der og da.

 

Alt det andre burde takle dette, "ganske greit" som du sier :p

 

Spiller med alt på high, som spillet anbefaler, og 1440x900 oppløsning. Husker ikke AA i farta.

 

Men dette er ikke et grafikkproblem, FPS er grei, helt til nye ting oppstår, jeg snur meg etc. Da virker det som om det loader, loader, loader og plutselig blir det helt smooth og vanlig litt.

 

Hadde det vært et grafikkproblem ville dette være et gjevnt over problem med alt. Har prøvd å stille ned grafikk på medium men det samme skjer.

Lenke til kommentar

Det første som slo meg var for lite RAM.

 

Ser jeg på spesifikasjonene dine, så har du også bare 2 GB.

2GB er ivhertfall for lite for Crysis. Husk at når du har for lite RAM så vil den måtte bruke harddisken som hurtigminne, og ettersom en harddisk er evig mye tregere enn RAM-brikker til denne jobben, så vil den jobbe konstant og det vil hakke. (så lenge du har 800 MHz eller mer så skal det ikke være noe problem på hastigheten)

 

Ivhertfall slik det virket som...

Lenke til kommentar
Ja, det høres veldig sannsynlig ut, det er bare 2GB og jeg kjører Vista 64bit.

 

Skal prøve å starte spillet på nytt, i en annen installasjon av Vista64, på en annen harddisk. Se om kanskje det samme skjer der. Hvis ja, tror jeg det må handles mer ram.

 

 

okey, vista er jo anbefalt 2gig ram i seg selv. så du har nok for lite ram tenker jeg. hadde slik før jeg også, den napper når det skjer nye ting på skjerm. dvs snu seg osv. kjøp deg 4gig 1066mhz ram :) koster ikke så mye eller, jeg ga 670kr for ram pakke med 4gig 1066mhz :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja, nettop, det napper.

 

Hvordan var det for deg etter at du oppgraderte til 4GB?

 

Siden det er så billig, lurer jeg på 8GB mens vi først er i gang.

 

Noen tips btw? Vil helst ha Corsair eller OCZ, er litt fanboyisme inne i bildet her :)

 

 

Btw, skal prøve den andre install'n i morgen, så ingenting er fastsatt enda. Mener det ikke var slikt der, men spilte veldig lite.

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar
Jeg fikk aldri crysis til å bruke mer enn 1.3 gb ram, så tviler litt på at det er RAM.

 

 

også hvor mye har du igjen når Crysis bruker 1.3? mhm 700mb. det er ikke mye for vista og ta tak i.

 

 

SvennAndre;

 

når jeg oppgraderte til 4gig så merka jeg en del forskjell ja, pcn blir jo raskere også. loading på spill ble veldig kjapp. kan endelig sitte med Ultra high på crysis (men liten oppløsning pga for "dårlig" skjermkort)

 

veit ikke helt hvordan det er med 8gig ram. aldri prøvd :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...