Gå til innhold

Framtid for LGA775?


Anbefalte innlegg

Er de nåverende LGA775-prosessorene de siste til sin socket? Kommer LGA1366 til å ta helt over med en gang, eller er det fortsatt sjanse for at det kommer flere LGA775 prosessorer etter 2008?

 

Denne posten dreier seg egentlig om at jeg ikke har noe lyst til å vente til 2009 før jeg får meg ny PC, og jeg sitter med en socket 939 som (si fra om jeg tar feil) vil bli en voldsom flaskehals for et potensielt nytt skjermkort (f.eks. HD 4870). Kjøper jeg ny prosessor og hovedkort nå, kommer jeg vel til å angre litt neste gang jeg trenger ny prosessor, og det er et halvt år til LGA1366 blir erstattet, mens det ikke finnes noe bedre prosessor på markedet som passer min socket (akkurat som nå). :p

Endret av Yuri_Kenobi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøper du en god prosessor + en god prosessor kjøler og lærer deg å klokke så kommer nok prosessoren til å vare minst et par år (hvis du ikke er ute etter ekstrem ytelse). Siden du skal ha et såpass kraftig skjermkort regner jeg med at du skal bruke PC'en til spilling og på en spill PC vil ikke en dual core på 4 GHz være flaskehals på minst et par år, det er skjermkortet som må byttes ut (noe som er null problem siden skjermkort kommer til å bruke PCI Express i flere år til).

Lenke til kommentar

Jeg bruker Thermaltake BigTyp nå, den passer også til LGA775, og den er vel god nok? Eneste problemet er da at jeg aldri vil bruke den på full styrke fordi den lager en høyfrekvent lyd som nesten overdøver lyden fra høyttalerne.

 

Antar jeg blir å gå for en E8500 med mindre det er noe som er bedre og mer for pengene (?).

 

Lurer også på om jeg skal gå for Vista nå (igjen, gikk tilbake til XP fordi det er crappy performance i en del spill). Får neppe kjørt Crysis på fullt da, men kan kjøre DX10 på mindre krevende spill som f.eks Company of Heroes. Er ATIs Vista-drivere noe brukbare?

 

Potensielt kjøp: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...84-129CFC8725A1

 

PS.: beklager at jeg går litt off-topic.

Endret av Yuri_Kenobi
Lenke til kommentar

Du kan jo også se på E8600 (3.33ghz) og da.

Ny wolfdale modell med E0 som ihh til xbit labs (og andre) overklokker veldig bra.

Dems eksemplar klokket til 3.9ghz uten å løfte vcore fra default 1.2v.

Samme test med E8500 C0 ga dem 3.6ghz på default vcore.

http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/displ...uo-e8600_3.html

 

Men E8400 gir vel fremdeles mest for penga av E8xxx serien.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Har selv vista 64bit med ATI skjermkort, modell Asus 3870x2.

Spiller selv company of heroes oppsoing fronts og det er kjempe bra det.

 

Driverne oppdateres 1 gang i måneden som oftest og det er jo kjempe greit, tror ikke du skal oppleve noe som helst problem med ATI sine drivere, jeg har ivertfall ikke fått noe problem med driverne dems.

 

Anbefaler deg vista home premium 64bit da.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Jeg bruker Thermaltake BigTyp nå, den passer også til LGA775, og den er vel god nok? Eneste problemet er da at jeg aldri vil bruke den på full styrke fordi den lager en høyfrekvent lyd som nesten overdøver lyden fra høyttalerne.

 

Antar jeg blir å gå for en E8500 med mindre det er noe som er bedre og mer for pengene (?).

 

Lurer også på om jeg skal gå for Vista nå (igjen, gikk tilbake til XP fordi det er crappy performance i en del spill). Får neppe kjørt Crysis på fullt da, men kan kjøre DX10 på mindre krevende spill som f.eks Company of Heroes. Er ATIs Vista-drivere noe brukbare?

 

Potensielt kjøp: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...84-129CFC8725A1

 

PS.: beklager at jeg går litt off-topic.

Mest for pengene får du nok for E8400, men hvis du har råd til å gå opp et par hundre kroner i pris kan du kjøpe deg E8600 som E0 stepping, dette gjør prosessoren bedre til klokking.

 

En annen ting er at det kansje er lurt å gå for et billig X38 hovedkortet med 2 PCI Express porter siden du da kan få utnyttet crossfire så bra som mulig om du skulle ha lyst til å kjøpe deg et ekstra HD 4870 ved en senere anledning.

Endret av KnewtFan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Ja det er mer stabilt, du har mulighet for over 4gb med ram noe som er greit og ha med dagens ram priser som er så lav.

 

Driver støtten er kjempe fin den ivertfall vis du skal bruke nytt hardware, selvsagt vil sikkert ikke skrivern din fra 95 kanskje fungere men da er vel ikke akkurat skrivern fra 95 den som står høyest opp på lista di.

 

Faktisk så funket min urgamle HP printer på vista 64 bit, ble faktisk sjokkert for jeg trodde den ikke ville funke men vista fant signerte drivere og den funker kjempe fint.

 

Det var kanskje mangel på signerte drivere til 64bit vista når det ble sluppet men det må man forvente, alle produsenter kanke ha fullverdige drivere på release datoen, det er jo en barnesykdom.

Akkurat som med alt nytt som kommer så tar det litt tid før alt er i gang, samme var det nok med XP og windows 2000 og sånt vil det alltid være vil jeg tro.

 

Så vis du skal ha en moderne pc med moderne skjermkort så vil du finne drivere til alt du trenger uten problem.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Hmm, spørs da bare om jeg får mitt 3com 3CRDAG675 nettverkskort til å funke som det skal i x64.. :/

 

Man kan jo spørre seg om hva vitsen er med det kortet når det er gigabit ethernet phy integrert i chipsett på hovedkortet , kanskje til og med to eller tre stk..

 

Edit:

På det P45 kortet du har satt er det 1.stk:

Ethernet 10Base-T/100Base-TX/1000Base-T - RJ-45

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Hmm, spørs da bare om jeg får mitt 3com 3CRDAG675 nettverkskort til å funke som det skal i x64.. :/

 

Man kan jo spørre seg om hva vitsen er med det kortet

Wireless?

 

Men strengt tatt trenger jeg ikke bruke wireless, har jo kabel også. Så kommer vel bare til å kjøpe 64-bit, så får jeg bare bruke kabel visst jeg ikke får til med 3com kortet.

Endret av Yuri_Kenobi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...