Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"connot mount volume"


Anbefalte innlegg

Fikk ett problem som startet i går. Det hele begynnte med at ikke internett virket skikkelig, feks fikk jeg opp hvit side når jeg prøvde å gå innpå diverse internett sider, eller ble jeg videresendt til reklame sider. Dette ble værre og værre, helt til jeg ikke fikk lastet ned noe, eller koblet til pcen via lokalt nettverk for å ta backup.

 

For å prøve å fikse dette, startet jeg med å kjøre "winsockxpfix", og den startet maskinen automatisk på nytt. Når pcen nå startet, fikk jeg bare opp en svart skjerm, og musepekeren. Restartet, nå gikk det litt bedre, da jeg fikk opp brukerene, men pcen frøs når jeg trykket på en bruker. Har testet å starte pcen mange ganger, men skjer akkuratt det samme.

 

Så tenkte jeg at jeg kunne boote Linux(ubuntu) for å ta backup før jeg formaterte.

Så jeg gjorde det, alt gikk helt fint til jeg skulle åpne "400,1gb media" hardisken (noe jeg antar at er C:), ihvertfall fikk jeg denne feilmeldingen:

 

Cannot mount volume.

 

$LogFile incicated unclean shutdown(0,0) Failed to mound '/dev/sda1': Operation not supported Mount is denied because NTFS is market to be in use. Choose one action:

Choice 1: if you have windows then disconnect the external devices by clicking on the 'Safely Remove Hardware' icon in the Windows taskbar then shutdown Windows cleanly

Choice 2: if you don't have windows then you can use the 'force' option for you own responsibility. For Example type the command line: mount -t ntfs-3g /dev/sda1/media/disk -0 force Or add the option to the relevant row in the /etc/fstab file: /dev/sta1 /media/disk ntfs-3g force 0 0

 

Altså det jeg vil er å få tatt backup av pcen min via en TPkabel(internett kabel), fordi USBene på pcen ikke virker, så kan ikke bruke extern hardisk

 

Vet ikke om det har noe å si, men jeg har ikke installert Ubuntu, bare startet opp i det.

 

Tusen takk for all hjelp :)

Endret av Losh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...