Gå til innhold

Rulle ut Office 2007 med Group Policy


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet+9812398713

Går ut ifra at jobben ble gjennomført uten problemet - det kan likevel være nyttig for andre å vite om dere kom over noen, samt hvordan dere løste de.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Nokon som har prøvd og rulle det ut via vanleg GPO i AD.

Prøver på det no men eg får ikkje gjere det uten og kjøyre full Install. Eg har prøvd og bruke <OptionState Id="OptionID" State="absent" Children="force" /> kommandoen til og fjerne det eg ikkje vill ha med og berre legge inn Word,Excel,PowerPoint og fellesfilene. Når eg har lagt dette inn i config.xml og prøver og åpne pakken i AD får eg berre ein feilmelding.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Hei.

Jeg er midt i en case der vi skal oppgradere fra Office 2003 til Office 2007.

Office 2003 er allerede rullet ut via Group Policy, og jeg tenkte å bruke samme metode for Office 2007. Men her er det noen skjær i sjøen har jeg skjønt...

 

Er det noen som har utført denne oppgaven?

 

Dette er ikke noen veldig kompisert sak. Fremgangsmåten er slik:

1. Kopier CD'en til Office 2007 over på et Share. Sørg for at "Authenticated Computers" (eller noe sånt) har tilgang til å lese her.

 

2. Last ned og installer Office Resource Kit for Office 2007.

 

3. Kjør Office Resource Kit. Du blir da bedt om å peke på MSI-pakken til Office på Sharet.

 

4. Gå igjennom veiviseren og ta de valgene du ønsker for installasjonen.

 

5. Til slutt blir du bedt om å lagre en MST-fil. Lagre denne på Sharet sammen med Office-installasjonsfilene.

 

6. I Group Policy, anbefaler jeg å rulle ut en såpass stor applikasjon per datamaskin og ikke per bruker. Derfor i Group Policy, legg til en ny pakke under "Computer Configuration" Her linker du til UNC-sti for MSI og for MST på forskjellige plasser. Ikke benytt lokal sti som C:\Software\Office2007\... Men i stedet \\server1\Office2007\....

 

7. Sørg for at denne GPO'en linket til en OU der valgte datamaskiner ligger.

 

 

Var dette forståelig?

 

--

cam

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...