Gå til innhold

Reparasjon av linser


Anbefalte innlegg

Min Sigma 120-400 for Canon falt i bakken. Den fikk litt merker men front og bak-linsene var beskyttet av deksler, kameraet var ikke på. Det eneste jeg merket var at kameraet ikke gikk å skru på lenger. Nå skal Camera og Videoteknikk i Bergen, camera.no, ha 4818,- kr for å fikse det! :mad: Er jo nesten det en ny linse koster. "Skifte av front lens, lock unit, rear barrel og bajonet mount." Det blir ikke aktuelt. :no: Er det noen i Oslo-området som kan fikse slikt? Eventuelt utlandet? Er interessert i å bare bytte bajonett-mount selv for å se om det er nok. Hvor får en kjøpt slikt løst?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... Det eneste jeg merket var at kameraet ikke gikk å skru på lenger. Nå skal Camera og Videoteknikk i Bergen, camera.no, ha 4818,- kr for å fikse det! :mad: Er jo nesten det en ny linse koster. "Skifte av front lens, lock unit, rear barrel og bajonet mount."

Det du ser av ytre skader er normalt bare toppen av isfjellet. Her er det mye som byttes og finmekanikk som justeres. Prisen virker riktig. Og som du bemerker - det lønner seg sikkert ikke å reparere.

 

Tviler på at det holder å bytte bajonettfatning. Og tviler sterkt på at du får kjøpt dette løst (som privatperson). Kanskje eneste måte å kjøpe et ødelagt objektiv å flytte fatningen.

Lenke til kommentar

Etter samtale med C og V-teknikk så viste det seg at det kun var nødvendig å bytte bajonettinnfatningen. Resten av prisen var for det kosmetiske. Linsa fikses derfor for 1537,- men da med riper inntakt. Gjør jo ingenting med noen riper så lenge linsa fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...