Gå til innhold

IE lukker seg på Terminal server


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg drifter et terminalserver miljø på ca 60 wts i prod. Har et lite problem som begynner å gå meg litt på nærvene :)

 

Problem: Det som skjer er at Internet Explorer lukker seg selv når trykker på visse lenker. Ett eksempel er karet på finn. Dersom man går inn på en annonse og trykker på kartet så lukker IE seg. Det jeg har forsøkt er ny versjon av JRE og Flash.activeX, men hjelper ikke. Det har fungert fint tidligere.

 

Har testet en del nå så begynner å gå tom for ideer. Noen som har tips?

 

Mvh

 

Steinih

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Takk for svar.

 

Jeg har forsøkt å disable en og en add-on, men dette hjeler heller ikke.

 

Er kanskje også nyttig å nevne at dette gjelder winserver 2003 sp1 med IE 6 sp1 :)

 

Etter jeg la inn denne posten har jeg også forøkt å kjøre diverse kumulative oppdateringer fra MS hvor en del av issusene var problemer med at IE crasher, men dette har heller ikke løst problemet.

 

Hadde håpet på å unngå å legge inn SP2 for 2003 eller evt IE7.

 

/steinih

Lenke til kommentar

Oppdatering:

 

Forsøkte å oppgradere til IE7 på en testserver. Dette ser ut til å løse problemet. Men.. Hadde håpet å unngå denne oppgraderingen. Vi kjører en del webapplikasjoner og mye av det er gammelt, så en slik oppgradering vil kreve mye jobb mtp på testing osv.

 

Så er fortsatt åpen for andre forslag som kanskje kan løse dette her :)

 

/steinih

Lenke til kommentar

IE6 sp2? Fins det en SP2 til IE6 da?

 

Jeg har gått utallige sider med oppdageringer til IE6 på ms sine sider, men har ikke sett noe til IE6 SP2. Har også sett mange oppdateringer som skal løse problemer med med at IE lukker ser, men ingen av de har løst mine problemer.

 

/steinih

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg jobber selv på WTS-server (via Citrix-klient) og IE 6. Jeg testet kart-funksjonen på finn.no, og fikk den opp uten problemer. IE versjonen er 6.0.3790.3959.

 

Er ikke administrator, bare bruker, så det er begrenset hva mer jeg kan finne ut om løsningen vår. Encryption level basic, session reliability disabled, såpass kan jeg se...

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar.

 

Ser at den versjonen vi har er 6.0.3790.1830. Men hvordan får jeg oppdatert denne da? Trodde den siste oppdateringen var med IE 6 SP1. Har som sagt søkt gjennom alt av oppdateriner på sidene til MS, og mange av de beskriver det problemet vi har, men ingen av de har løst problemet.

 

/steinih

Lenke til kommentar

Hei og takk for nye innspill.

 

Når det gjelder User Agent Info, så er vel det bare hva nettleseren identifiserer seg som?

 

Når det gjelder den versjonen vi har av IE6 SP1, så er det jo ikke lett å vite hvilke oppdateringer fra MS som vil endre på versjonen. Det ligger jo hundrevis at oppdateringer til IE6 SP1. De fleste er vel ikke til win server 2003, men alikevel...

 

Som sagt tidligere så har jeg gått igjennom de oppdaterinene som fins flere ganger, og mange av de beskriver de symptomene vi opplever, men ingen av de har fungert. Har avinnstallert oppdateringene etter test og har ikke sjekket om versjonen har endret seg pga dette.

 

Tar gjerne imot flere tips folkens :)

 

/steinih

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...