Gå til innhold

Kjøp av PC på Rema 1000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grafikkortet er jo ikke all verdens, men det kommer jo litt an på hva du skal bruke PC'en til! Og det at den har HD-DVD spiller er jo virkelig fantastisk, med tanke på at det ikke kommer til å komme noe særlig med filmer til det (BluRay vant format-krigen).

 

Men ja, billig er det!

Lenke til kommentar

Foreløpig har jeg hverken bruk for BluRay eller HD-DVD (antakligvis aldri) så det var jo ikke akkurat derfor jeg kjøpte den.

 

Grunnen til at jeg kjøpte den var for at jeg mente den var billig. Og så hadde jeg tenkt jeg skulle bruke komponentene til diverse. Men tror kanskje jeg skal bytte ut hovedpcen min med denne og fjerne tv-kortet.

Men vi får se hvor stabil den er og hvor mye den bråker.

 

Jeg har nå 5 pcer stående rundt.

kjerringa er rimelig sur på meg for at jeg kjøpte den. Men det går nok over. Var litt impulskjøp dette her.

Lenke til kommentar
kjerringa er rimelig sur på meg for at jeg kjøpte den. Men det går nok over. Var litt impulskjøp dette her.

 

Humret godt da jeg leste dette! Tolker det som at denne PCen er tiltenkt et bruksområde som HTPC. I så fall hadde jeg selv håndplukket komponenter for å få ned støynivå mest mulig, men det hadde jo åpenbart blitt dyrere.

Lenke til kommentar

Det var vel egentlig planen min og det. Men så kom jeg over denne.

Tenkte jo at det var endel kjekt jeg kunne plukke ifra den får å spare penger.

Men når jeg så reaksjonen til min søte lille kone, så fant jeg ut at det kanskje ikke var så smart å si at "Jammen denne har jeg bare tenkt å ta deler ifra. Tenkte jeg skulle bruke en 4-5 tusen til på ordentlige deler".

Lenke til kommentar

Ja, og nå er de 5 minuttene definitivt over, så nå trenger jeg bekreftelse på at det faktiskt var et bra kjøp, selv om jeg sliter litt med å bestemme meg for hva jeg faktisk skal bruke den til.

 

Noen som har noen gode råd.

 

Er jo dumt egentlig å ikke bruke den til HTPC når den i utgangspunktet er bygget for denne bruken.

Lenke til kommentar

den er nok ikke satt sammen med støysvake komponenter.. og om du prøver å bygge en så billig pc selv, så ser du fort at tilsvarende oppdaterte produkter koster omtrent det samme.

 

et pluss er jo at det er hddvd? på den.. det er mange butikker å sånt som selger ut restlagere billig.

 

og windows koster penger, som du også fikk med på den billige prisen. har vansklig for å se at det var et dorlig kjøp. men kan heller ikke påstå at det var et virklig røverkjøp =)

 

 

håper det hjalp..

Lenke til kommentar

Har prøvd å sette opp en liknende pc på netshop og ser ikke helt hvordan jeg skal greie å komme under 4500 og det er uten programvare. Hvis noen av dere greier det så vet dere mer en meg ellers så jukser dere. Og da har jeg gått ned på cpu.

Lest og litt om Artic cooling som har kjøleren til cpuen og det virker ikke som om den er så veldig støyete. og heller ikke av de billigste kjølerne.

Kommer da helt an på vifta i psuen. Jeg greier ikke finne ut hva slags psu som sitter inne i den.

Lenke til kommentar

Ja dette er restsalget etter lidl.

Såvidt jeg har får med meg så betalte Rema 1000 innkjøpspris - 40% for disse varene. Deretter har de priset disse varene med minst 10% påslag.

 

Dette er hva jeg har hørt så ikke ta det for god fisk. Men for Rema 1000 så er det veldig dårlig butikk å sitte med disse varene for lenge, så de har nok priset de relativt lavt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...