stian-hg Skrevet 22. mars 2003 Skrevet 22. mars 2003 Jeg snublet over en diskusjon på forumet der noen sa at 45 grader på hovedkortet var litt for mye, og når jeg skjekker tempen i AIDA32 er min på 43 etter jeg overklokket skjermkortet mot 39 når det var orginalt klokket. Hvor realistisk er denne temperaturmålingen? Jeg lurer også på om mine 43 grader er for varmt.
Admin'c Skrevet 22. mars 2003 Skrevet 22. mars 2003 aida32 henter tempen fra bios, så hvis du ikke tror på den må du nok flashe bios
EZAccess Skrevet 23. mars 2003 Skrevet 23. mars 2003 Jeg får også litt forskjellige temperatur verdier. Med AIDA32 - CPU: 57 grader Hovedkort: 43 grader Med PC Alert 4 (MSI program) - CPU: 62 grader Hovedkort: 42 grader. Det beste er vel å ta snittet av begge målingene... Uansett, så skal CPU'en tåle opptil 85 grader, men tror nok levetiden blir ganske redusert på den temperaturen. Er 42 grader en høy temperatur for et hovedkort? Vurderer å gå til innkjøp av en vifte av et eller annet slag. CPU er ikke overklokket.
Stonescream Skrevet 23. mars 2003 Skrevet 23. mars 2003 på mitt msi hovedkort sin temp overvåkning er minimumtemp på monitoren 50 grader og maks 100 om det vil si at hovedkortet takler temp opp mot 100 grader veit jeg ikke, men om du har 40-50 grader så går det sikkert greit.
Kjetil Lura Skrevet 23. mars 2003 Skrevet 23. mars 2003 Aida32 viser samme tempen som bios viser, men om det er riktig er en annen sak. Hos meg er cpu nå 32c og system 35c. Men nå har eg 2 kab vifter bak og 1 kab vifte foran harddiskene mine+ psu viften. Nei eg vil si at 45c er ikke for varmt på system tempen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå