Hei! Kjøpte med en volvo v40 cross country 2013 modell, som hadde gått ca 192 000km ved kjøpstidspunkt i månedsskifte mars/april. Bilen var eu-godkjent i februar fra annet verksted og ble beskrevet som velholdt, velutstyrt og at den ble solgt fordelaktig. Jeg gav 87 000kr for bilen.
Jeg har på disse ukene påkostet bilen rett over 10 000kr i reprasjoner, hvor vi har byttet bremseskiver, bremseklosser og bremseskjold fremme. Drivakselsmansjett h/ fremme. Fjærbeinslag bak begge sider å calip v/bak.
I tillegg funket ikke ryggekamera (helt dosete), og varme i førersete. Disse har forhandler allerede sagt skal ordnes opp i ettersom jeg gav beskjed om dette dagen etter bilkjøp.
det har stadig vært lyder i bilen og det er derfor det har blitr skiftet endel på bilen på så kort tid. På fredag hadde jeg bilen inne på verskted fordi det igjen var ulyder. Fikk da skriv om at bilen har:
-slakk i ytre stab høyre fremme
-hull i ytre drivakselsmansjett v/fremme
-hull i midtre eksospotte
-fremre hovedføring i bakstilling defekt begge sider
-i tillegg til mye rust i understell, og mest sansynelig rust hull i nedre bærebroer ved neste eu-kontroll om 2 år.
ringte forhandler i dag, og han prøvde vel egentlig helst å snakke det bort å mene at det ble tatt en grundig sjekk av bilen ved eu-kontroll og at disse feilene skulle vært plukket opp da om de eksisterte da.
Er det noen som har noen tips eller innslags som kan hjelpe meg i denne situasjonen?