Gå til innhold

Øyvind Larsen

Medlemmer
  • Innlegg

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

374 profilvisninger

Øyvind Larsen sine prestasjoner

27

Nettsamfunnsomdømme

  1. En meget bra og informativ video: Is Nuclear Power Green? https://www.youtube.com/watch?v=0kahih8RT1k
  2. Den gassen som ikke lenger brukes i gasskraftverk ute på sokkelen her i landet, når man i stedet mater disse anlegg med elektrisk kraft fra land, vil jo ikke redusere CO2 utslippene til atmosfæren, hvis gassen i stedet eksporteres og brennes av i utenlandske kraftverk. Hele opplegget synes å være lett gjennomskuelig grønnvaskingstiltak! Det føles som om vi i tillegg kjøper tilbake elektrisk kraft, som kan være produsert i utlandet med norsk gass!
  3. Når det angår atomkraft som flere nevner i kommentarene her på TU, så anbefaler jeg alle interesserte I dette emne å se på denne videoen. Dette er info som sjeldent, eller aldri, når fram i norske medier! Is Nuclear Power Green? https://www.youtube.com/watch?v=0kahih8RT1k
  4. Her er et særdeles interessant og sjelden «PowerPoint foredrag» som går på de enorme utfordringene vi har framover, hvis vi virkelig skal skifte til elektrisk grønn energi. Assoc Prof Simon Michaux - The quantity of metals required to manufacture just one generation of... https://www.youtube.com/watch?v=MBVmnKuBocc
  5. Ny metode for grønn hydrogenproduksjon med virkningsgrad opp mot 98%: Hysata’s electrolyzer breaks efficiency records. https://energynews.biz/hysatas-electrolyzer-breaks-efficiency-records/ Det er for øvrig mange flere artikler om denne produksjonsmetode at finne hvis man googler.
  6. Her kan man lese hva danskene synes om dette prosjekt: https://www.dr.dk/nyheder/penge/kaempe-klimaaftale-i-esbjerg-kan-booste-dansk-oekonomi-men-byder-ogsaa-paa-store En ganske nyansert artikkel på DR.dk
  7. Det som forundrer meg mest er at man helt åpenbart aldri har utført en skikkelig akseptansetest etter båten ble mottatt, i alle fall ikke når det gjelder båtens vanntette skott. Dette er noe som rutinegjennomføres andre steder som vi burde kunne sammenligne oss med, og det gjelder både marinefartøy og isgående fartøy. Slike båter skal trykkprøves årlig, ikke kun i forhold til utvendig sjø, men også mellom de innvendig vanntette skott. Her har altså den aktuelle fregatten seilt rundt i årevis uten at man var klar over lekkasjen mellom vanntetts skott, pga. hule propellakslinger!
×
×
  • Opprett ny...