Gå til innhold

kaski

Medlemmer
  • Innlegg

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

155 profilvisninger

kaski sine prestasjoner

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Men kan luggingen være noe annet? Altså uten sammenheng med at den ikke starter?
  2. Aha. Takk for beskjed. Citroen C5, 1,6 ltr, 109hk, og manuell girkasse.
  3. Hei. Takk for svar. Service er fulgt inntil for ett år siden. Km stand er 125.000 om det har noe å si. Verkstedet den var på fant ingen feil med analyseverktøy/data annet enn glødeplugger, og noen småting uten relevans.
  4. Hei. I slutten av november startet plutselig ikke bilen, en Citroen stv. 2009, diesel. Vi hadde kjørt litt over 20 mil fredag ettermiddag, og lørdag formiddag var det -12 og bilen var død. Da jeg vred om nøkkelen kom det ingen lyd annet enn et pling fra varsling "depollution system fault", og kjølevifte startet, men så skjedde det ikke noe mer. Jeg klarte omsider å få start ved å vri nøkkelen med en gang, uten å vente til glødelampe sluknet. Da gikk den klokkerent 15 km, og 15 km tilbake. Dagen etter var det ikke mulig å få start uansett hva jeg gjorde. Fikk den fraktet til et verksted som målte batteri, skiftet dieselfilter og glødeplugger. Da startet den. Men da en kamerat skulle hente bilen dagen etter, startet den ikke igjen. Så de skiftet tenningslås og fjernet irr fra en ledning. Fortsatt ikke start. Da "tyvkoblet" de en ledning som jeg skulle sette rett på pol til batteriet for å få start. Da klarte min kamerat å få start i ca -6, og kjørte ca 10 mil for å levere bilen til meg. Bilen var av i ca to timer før jeg startet med nøkkel på vanlig måte uten problem og kjørte 10 mil hjem. På denne turen merket jeg at bilen "lugget" litt ved ca 60-70 km/h, så jeg stoppet og kjøpte dieselrens og helte på. Kjørte ca 4 mil etter det. Dagen etter var det -10 og trøbbel igjen, selv med denne ledningen, men jeg fikk omsider start og kjørte ca 2 mil, to timer stopp, og to mil hjem igjen. Dagen etter der igjen var det -14 og helt dødt igjen, selv med ledningen. Dvs, ved nøkkel start gikk ikke motoren rundt i det hele tatt. Kun kjølevifte som startet. Med ledningen gikk motoren rundt, men ikke start. Forsøkte en stund, men ikke snakk om! Siden har jeg forsøkt innimellom, men absolutt ikke start. Jeg har null og niks peiling på bil, men synes det er rart at kjølevifte starter når bilen er kald og det er flere minusgrader. Er det noen her som har noen tanker om hva dette kan være?
×
×
  • Opprett ny...