Jump to content

UnderSolen

Medlemmer
  • Content Count

    85
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 :)

Recent Profile Visitors

1425 profile views
  1. Hei, jeg var sikker på at jeg hadde en måned oppsigelse i min midlertidige kontrakt. Når jeg ser over den nå er det henvist til hovedtariffavtalen paragraf 3. Når jeg leser der virker det som at jeg har tre måneder. Kontrakten min varer i 6 måneder. Jeg synes det er litt merkelig at jeg har så lang oppsigelse? Er dette regulert av arbeidsmiljøloven? Kontrakten min starter ikke før 01.01.2020. Har jeg mulighet for å trekke den?
  2. Det skjønner jeg, men jeg er 100% sikker på at skaden ikke var der. Jeg kan heller ikke forstå at skaden har skjedd i posten. Derfor er jeg ganske sikker på at de har gjort det. Det blir jo ord mot ord, men så lenge jeg vet at de har skadet telefonen så klarer jeg ikke gi meg uten å prøve. Kan en lærling eller nylig ansatt ha mistet den i gulvet, for å så å si at den var slik? Det eneste jeg er sikker på er at det ikke er jeg som har skadet telefonen. Det er en siste mulighet. Når jeg fikk den i retur så lå den i en upolstra pappeske med polstringsfor rundt telefonen og bobleplast rundt der igjen. det virket ikke like sikkert som den første boksen, men fortsatt ganske godt beskyttet.
  3. Takk! Tror jeg er medlem, men skal ta dette så langt det går. Aksepterer ikke at de slipper unna med det her.
  4. Hvordan vet vi det? Hvis så er tilfelle er vel dette verkstedet sitt ansvar å dokumentere? Da kan de jo i teorien bare knuse telefoner og unngå reklamasjon når det passer de?
  5. Da må skaden ha skjedd i postgang, og jeg brukte returboksen de gav meg. Denne var veldig godt polstret, så postbudet må virkelig ha gått inn for å skade den. Jeg tror det er usannsynlig, mistenker at skaden har skjedd på verksted. Kan ikke forstå noe annet.
  6. Fy fader jeg ble forbanna når jeg fikk telefonen tilbake. De har fullstendig knust skjermen. Jeg har lagt ved bilde. Jeg har behandla telefonen fint, bruker sånn lommebok deksel som beskytter skjermen. Det har aldri skjedd en skade, også får jeg tilbake dette. Jeg forsøkte å ringe kundeservice og han ga meg bare nr til serviceavdelingen. Hva kan jeg gjøre? Skal selvfølgelig ringe service avdelingen i morgen og si ifra, men er stygt redd de bare kommer til å si det er mitt problem. Jeg er 100% sikker på at denne skaden ikke var der. Jeg kunne akseptert en liten ripe i skjermen som ikke synes så godt, og lett blir oversett men dette her er jo en skikkelig skade!
  7. Jeg snakket først med OneCall førstelinje, deretter fikk jeg nummer til servicesenter. Det var de som sa jeg bare skulle sende telefonen inn, uten noen forbehold. Det er jo ikke snakk om timesvis. Det ville tatt de 30 sekunder å si at mobilen må være fri for kosmetiske skader og at jeg evt. må betale frakt tilbake om det skulle vise seg å være det. Det fulgte forøvrig ingen annen lapp i boksen enn returlapp til å klistre utenpå.
  8. Merkelig perspektiv. Når jeg jobbet i Canal Digital ble vi oppmuntret til å løse så mye som mulig over telefon, fordi de var mer effektivt enn å bytte utstyr/sende teknikker. Kan jo hende det er litt annerledes, men i så fall kan de jo ikke kreve kunden for betaling for feilsøking? I hvert fall ikke uten å opplyse om det?
  9. Jeg har ikke godtatt noen vilkår. Jeg ring te, fikk tilsendt returboks og sendte telefon. Ingen underskrift, skjema eller a krysning.
  10. Jeg synes de kunne gjort et minimum av feilsøkning via telefon før de bad meg sende den inn. De kunne f.eks spurt om jeg kunne sjekke om det var riper i skjermen, og i så fall gjort meg oppmerksom på at dette måtte byttes før de kunne vurdere ladeporten. Da hadde jeg oppdaget ripen i skjermen, jeg synes dette er ekstra vanskelig å svelge fordi jeg aldri har sett at det har vært noen skade. Hadde jeg sett denne, og fått beskjed om betingelsene så ville jeg aldri ha sendt den inn. Telefonen har tross alt trådløslading, så er ikke avhengig av å fikse det. Ripen utgjør jo ingen sjenanse siden jeg ikke har oppdaget den.
  11. Ok, skjønner. Burde de ikke ha opplyst om dette på forhånd?
  12. Jeg kjøpte en Huawei P30 Pro når den kom ut i fjor påske. Opplevde etter ca 1 år at ladeporten sluttet å virke. Sendte den nylig inn til service. Får da beskjed om at det er en skade i skjermen som de må fikse for 2.500kr før de kan ta ladeporten på reklamasjon. Er dette innafor? Jeg er forsåvidt ikke bekjent med at det er noen skade i skjermen, aldri sett tegn på dette selv.
  13. Hei, jeg har vært ansatt i et engasjement frem til 31.07 og har fått tilbud om forlengelse ut året. Har i den forbindelse blitt pålagt ferie, noe som er helt greit. Jeg blir da trukket en hel månedslønn i juni, men blir fortalt at jeg da fortsatt er skyldig et beløp som vil bli trukket av juli lønna. Er dette riktig? Jeg forstår ikke hvorfor en månedslønn ikke dekker fem uker ferie? Stillingsprosenten er på 70%
  14. Jeg har begynt å prøve meg på folkemusikk fra Midtøsten. Denne låta har mest sannsynlig opphav i Syria, Lebanon eller Egypt. https://youtu.be/aVCnVdLwB0M
×
×
  • Create New...