Gå til innhold

Inspiron 910 er rett rundt hjørnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne netbooken er absolutt interessant. Men den må få bedre batterilevetid om den skal være til noe hjelp i en travel students hverdag. Jeg har ikke tenkt til å slåss om plassene på forelesninger med strømuttak. En batteritid på seks timer burde være minimumskrav for en netbook. Når det er sagt virker designet på denne bra. Et minus at det mangler F-taster, men slikt får man vel klare seg uten. Ellers er SSD-også positivt da maskinen tåler mer. Men har hørt det skal være glossy skjerm, noe som duger pent lite i sollys. Og slike maskiner skal jo også kunne brukes ute.

 

Er litt skeptisk til denne maskinen, men vi får se om det ikke blir bra likevel. Bedre batteri og matt skjerm er egentlig alt jeg kunne tenke meg forbedret med maskinen. Og en F-tasterad. Men ellers er alt perfekt. Selv strømforsyningen er liten og nett (omtrent som en mobillader).

Lenke til kommentar
Endelig blir det enda litt mer konkurranse på den fronten. Håper de også kommer med tradisjonell harddisk til denne (eller SSD som ikke er påloddet hovedkortet). Blåtann burde være standard, og ikke måtte velges som ekstra utstyr.

 

er vel amerikanere som bestemmer, og der borte er det snart bare geeks og forretningsfolk som kobler opp via mobilnettet.

og disse betaler da for spesielle ekstrapakker som åpner for dette bruket (at mobiltelefonene har firmware fra operatør er mer vanlig den firmware fra produsent der i gården slik jeg har forstått det. og denne firmwaren tillater muligens fjernstyring av mobilens funksjoner)

 

resten tar seg en tur på bux (starbucks) for en kaffe og 30 min med wifi...

 

enden på visa er at bluetooth blir sett på som en egenskap for bedriftsmodellen og tillater premium-prising...

 

og bluetooth som skulle være så billig at det ikke skulle være noen grunn til å utelate det fra noen form for elektronikk som trengte å bli koblet til annen elektronikk på ett eller annet vis...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Kunne de ikke vist et bilde av hele maskinen i stedet for alle hjørnene dens? :p

EDIT: tok saken i egne hender ;)

242638.jpeg

 

 

Ser absolutt interessant ut, men det største minuset med netbook'ene foreløpig er den trege SSD'en alle leveres med. Har Aspire One A110, men skal kjøpe meg A150 med 120GB disk så snart noen får den på lager i blå farge :)

Endret av stormx
Lenke til kommentar
Ser absolutt interessant ut, men det største minuset med netbook'ene foreløpig er den trege SSD'en alle leveres med. Har Aspire One A110, men skal kjøpe meg A150 med 120GB disk så snart noen får den på lager i blå farge :)

 

4GB'en til Asus Eee skal visst være veldig rask. De kompromisser på hastighet i de større modellene...

Lenke til kommentar
Ser absolutt interessant ut, men det største minuset med netbook'ene foreløpig er den trege SSD'en alle leveres med. Har Aspire One A110, men skal kjøpe meg A150 med 120GB disk så snart noen får den på lager i blå farge :)

 

4GB'en til Asus Eee skal visst være veldig rask. De kompromisser på hastighet i de større modellene...

 

Ok, kjipt at det kun gjelder 4Gb versjonen, da kan man jo i praksis bare glemme å kjøre windows. 8GB SSD'en i Aspire One'n min tror jeg er en flaskehals når jeg kjører XP, maskinen henger seg bare plutselig og så kommer den igjen etter en passelig lang tenkepause.. :hrm: Hadde en Dell X1 en gang med 1 Ghz prosessor 512 mb ram og tradisjonell harddisk, den var et lyn i forhold.. :p

Har 1,5 gb ram i One'n - det er kansje derfor MS nekter produsentene å selge netbooks med XP og mer enn 1 gb ram, XP takler ikke mer? :p

Endret av stormx
Lenke til kommentar
Ser heller ikke helt problemet med å lage versjoner med lagringsplass :roll:

 

Det er vel mest pga:

- Pris

- Intern plass

- Batteritid

- Og evt. ekstra varme.

 

Det er klart at SSDer er optimale til akkurat dette bruket, men vi har ikek kommet helt langt nok enda til at SSDene er fullgod løsninger. Asus har vist at de klarer å få en harddisk inn der, så du skal ikke se bortifra at du kan velge en harddisk installert fra Dell sin configurator om du ønsker.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Uansett går Aspiren min tregt pga SSD'en og det er for lite selv for websurfing og epost samt dokument-arbeid med 8 GB synes jeg. Og det er plass til en 1,8" i Aspire'n uten problem, hadde nemlig satt på plass en der før jeg oppdaget at ZIF-kabelen ikke passa :p Orker ikke for mye customizing så kjøper nok bare en med XP og 120 GB disk, da kan jeg jo få med litt video på togturer osv :) (Har en 30GB zif-disk til overs hvis noen trenger btw :p)

Endret av stormx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...