Gå til innhold

Prøv neste Firefox


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo ingen nyheit, eg har jo den 3.0.1 eller kva den heiter, og det fungerer jo her også... prøv med ctrl shift tab også, da kan du gå baklengs gjennom tabbene dine.

 

Hw.no artikkelforfatterne er vel ikkje stort bedre enn itavisen sine når alt kjem til alt.

Lenke til kommentar

Her lurer jeg på om alle som kommer med krasse innlegg mot artikkelforfatteren går på en smell selv...

 

Enten det eller så er det meg, men jeg opplever hvertfall ikke annet med ctrl+tab enn at den blar til neste fane. Dette er en standard funksjon i alle (etter min erfaring) applikasjoner som bruker faner (og +shift for å bla baklengs som ble nevnt) og dette har vel vært i firefox siden dag 1 regner jeg med.

 

Det som blir nevnt i artikkelen virker på meg som at ctrl+tab skal fungere slik som alt+tab gjør i Windows, nemlig at den skifter fokuset til siste brukte fane og ikke til neste i listen. Hvis noen har denne funksjonen i dag så vil jeg veldig gjerne vite hvordan de aktiverte den (da jeg har VELDIG bruk for en slik funksjon).

 

OT: Jeg synes generelt alt det er for mye klaging og sutring på artikler her. Selv om det tydelig er en del artikler som er hastverksarbeid og kunne vært gjort bedre, så slår det meg ofte at det kan virke som en konkurranse her om å først finne noe å klage over i en artikkel. Ofte mangler disse klagene den samme dybde og bakgrunnsinfo som de hevder mangler i en artikkel.

Lenke til kommentar
Det som blir nevnt i artikkelen virker på meg som at ctrl+tab skal fungere slik som alt+tab gjør i Windows, nemlig at den skifter fokuset til siste brukte fane og ikke til neste i listen. Hvis noen har denne funksjonen i dag så vil jeg veldig gjerne vite hvordan de aktiverte den (da jeg har VELDIG bruk for en slik funksjon).

Slik tolker jeg det også. Har en slik funksjon i dag, men ikke i Firefox. Faktisk har det vært en av tingene jeg virkelig ikke liker ved FF, så kanskje jeg blir FF3.x bruker en dag ;D

 

Håper også at det kommer i andre OSS programmer hvor det er intensiv tabbing etterhvert...

Lenke til kommentar
Det som blir nevnt i artikkelen virker på meg som at ctrl+tab skal fungere slik som alt+tab gjør i Windows, nemlig at den skifter fokuset til siste brukte fane og ikke til neste i listen. Hvis noen har denne funksjonen i dag så vil jeg veldig gjerne vite hvordan de aktiverte den (da jeg har VELDIG bruk for en slik funksjon).

 

Det eneste jeg vet om den der er at Opera 9.5 har det..

Mener jeg har hørt om en add-on til Firefox 3.0 som gjør det også..

 

Edit: Fant den add-on'en :) Klikk HER .. Du finner linken til download under "versions" litt nede på sida ;)

 

Zulboom

Endret av Zulboom
Lenke til kommentar
Det er jo ingen nyheit, eg har jo den 3.0.1 eller kva den heiter, og det fungerer jo her også... prøv med ctrl shift tab også, da kan du gå baklengs gjennom tabbene dine.

 

Hw.no artikkelforfatterne er vel ikkje stort bedre enn itavisen sine når alt kjem til alt.

 

Tror du misforstår en smule her du..

Poenget med den nye er det at om du trykker ctrl+tab, bytter du til den fanen du brukte sist, og ikke fra f.eks. fane 1 til fane 2. .. Og JA vi vet om at man kan bruke ctrl+shift+tab for å gå baklengs..

Men pointet er: denne nye måten å bla gjennom fanene er lik måten man bytter mellom vinduer på i Windows, men da med alt+tab ..

 

Ikke kritiser artikkelforfatterene når du ikke er stort bedre selv ;)

No offence Arsæll..

 

Zulboom

Endret av Zulboom
Lenke til kommentar
Det er jo ingen nyheit, eg har jo den 3.0.1 eller kva den heiter, og det fungerer jo her også... prøv med ctrl shift tab også, da kan du gå baklengs gjennom tabbene dine.

 

Hw.no artikkelforfatterne er vel ikkje stort bedre enn itavisen sine når alt kjem til alt.

 

En annen nyhet er virkning av hurtigtasten Ctrl+Tab. Den skal nå gjøre det mulig å skifte fra nåværende fane til den fanen som sist var i bruk.

 

Vanskelig det her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...