Gå til innhold

Kulturo: Burton har funnet sin Alice


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes nok de som ikke liker Kubkrick sine filmer og, og de som ikke liker Spielberg sine, og de som ikke liker Jackson sine, og de som avskyr Michael Moore, jeg ser ikke noe poeng i å se filmer om man misliker stilen til regissøren, spesielt om det ikke er en spesiell grunn til at man virkelig vil se akkurat den filmen. Jeg, for min del, er veldig glad i stilen til Tim Burton, men jeg ville nok sett de aller fleste filmene hans om de ikke inneholdt akkurat den stilen òg.

Lenke til kommentar

Jeg likte bl.a. Big Fish (den inneholder riktignok enkelte gotiske elementer, men det er minimalt), og jeg har likt, og liker, mange av Burtons filmer. Men i lengden blir jeg litt lei av samme greia igjen og igjen.

Forøvrig har var/er verken Kubrick, Spielberg eller Jackson så kjørt i samme spor når det gjelder stil, og spesielt Kubrick, men også de to andre, har prøvd seg innen etter bredt spekter av sjangere og stilarter.

Lenke til kommentar

1) Helena Bonham Carter er ikke konen hans, hun er samboeren hans.

2) Johnny Depp har roller i 6 av filmene til Burton. Burton har så langt regissert 15 eller 16 filmer. Helena Bonham Carter har vært med i fem.

3) Skal du nevne gjengangere i filmene hans er det ikke bare de to, selv om folk ofte kun biter seg merke i disse. Michael Gough f.eks. har spilt i fire Burton-filmer han òg, men ingen nevner ham som en "gjenganger".

 

 

On Topic: Jeg lurer på om Danny Elfman skal gjøre musikken, jeg. 8D

Edit: Jeg lurer på om jeg regnet med Corpse Bride nå eller ikke. Hvis jeg glemte den, så har de seks og fem roller, ikke fem og fire.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...