Mr. Fiskum Skrevet 21. juli 2008 Skrevet 21. juli 2008 Hei godtfolk. Fått i gang maskina i dag etter en del rot og knot i 2 mnd. Har nå kommet meg til startup screen og skal leke meg med bios, men når jeg trykker tab (som det står jeg skal gjøre for å komme i bios) så reagerer ikke maskina på tastaturet mitt. Har et g15 (usb) hvis det er til no hjelp. So, what to do? Takker for svar
Joakimd Skrevet 21. juli 2008 Skrevet 21. juli 2008 jeg har G15 R. 2 selv. ingen problemer i bios. Kommer du inn i BIOS med annet tastatur?
Mr. Fiskum Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Skrevet 21. juli 2008 Ja, har prøvd med et gammelt tastatur, uten usb men sånn gammel fargegreie..
Joakimd Skrevet 21. juli 2008 Skrevet 21. juli 2008 (endret) Er pc-en helt ny? eller er OS allerede installert? kan også hende at du burde gi tastaturet litt tid. hvilket hovedkort har du? Den gamle fargegreien kalles en SP/2, dagens ungdom... Du skrev aldri om det virket med det gamle tastaturet eller ikke Endret 21. juli 2008 av Joakimd
Flimzes Skrevet 21. juli 2008 Skrevet 21. juli 2008 Er pc-en helt ny? eller er OS allerede installert? kan også hende at du burde gi tastaturet litt tid. hvilket hovedkort har du? Den gamle fargegreien kalles en SP/2, dagens ungdom... Du skrev aldri om det virket med det gamle tastaturet eller ikke De heter faktisk PS/2, og jeg har hatt en pc der det var moderne, og jeg er ikke mer enn 17, så ikke mobb ungdommen
Mr. Fiskum Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Skrevet 21. juli 2008 (endret) Det gamle tastaturet med fargegreier () fungerte ikke nei. Her er kortet mitt. Edit: Pc-en er forresten helt ny ja, intet os installert her Endret 21. juli 2008 av Mr. Fiskum
Joakimd Skrevet 21. juli 2008 Skrevet 21. juli 2008 (endret) Er pc-en helt ny? eller er OS allerede installert? kan også hende at du burde gi tastaturet litt tid. hvilket hovedkort har du? Den gamle fargegreien kalles en SP/2, dagens ungdom... Du skrev aldri om det virket med det gamle tastaturet eller ikke De heter faktisk PS/2, og jeg har hatt en pc der det var moderne, og jeg er ikke mer enn 17, så ikke mobb ungdommen SP/2 var nermt da. er yngre enn deg, har også hatt en pc som kom før usb musen men litt on topic igjen... hadde samme problem med forrige pc jeg bygger, husker ikke hva jeg gjorde med det skal si ifra hvis jeg kommer på det Endret 21. juli 2008 av Joakimd
Flimzes Skrevet 21. juli 2008 Skrevet 21. juli 2008 Koble til PS/2 tastatur, og finn USB-Bios support i biosen, og aktiver denne. Første maskinen jeg hadde daglig kontakt med hadde ikke PS/2 kontakt, men hadde seriel mus og tastatur (com-porter)
Mr. Fiskum Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Skrevet 21. juli 2008 Problemet er fortsatt at jeg ikke kommer meg inn i bios...
Joakimd Skrevet 21. juli 2008 Skrevet 21. juli 2008 Kommer numlock lyset på når du starter systemet? evt. kan du skru den av og på? har du prøvd å bare skru på og la den stå på med tastaturet koplet i en liten stund?
Syar-2003 Skrevet 21. juli 2008 Skrevet 21. juli 2008 Du "skal" komme inn i BIOS med delete knappen. Men det funker ikke med USB noen ganger ut av boxen da USB KB support i bios kanskje ikke er default enablet. Men med et PS/2 tastatur med lilla plugg koplet i lilla uttak på hovedkortet skal de bare funke. Det kan være at POST rutinene ikke har enablet kb kontrolleren da du trykket "Del". Fra du får opp POST på skjermen trykk gjentatte tapp på "Del" tasten med ca 2 sek mellomrom.(ikke trykk febrilsk for da kan du få kb bufferet til å krasje)
Mr. Fiskum Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Skrevet 21. juli 2008 Jeg prøvde med PS/2 tastatur tidligere, men ingenting skjedde da heller. Det lyser forresten ikke på verken numlock,caps og scroll lock Joakim
wessien Skrevet 21. juli 2008 Skrevet 21. juli 2008 men vis du prøver å resette bios da? har du prøvd det?
Mr. Fiskum Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Skrevet 21. juli 2008 (endret) Hvordan skal jeg gjøre det, altså bare å restarte maskina, så ja, har prøvd. (Ja jeg har lite peiling på å installere en pc, detta er min første) Endret 21. juli 2008 av Mr. Fiskum
Syar-2003 Skrevet 21. juli 2008 Skrevet 21. juli 2008 Kanskje du helst burde få hjelp på stedet av en som har bygd/feilsøkt PC tidligere . Eller studere noen artikler om bygging/feilsøking http://www.tomshardware.com/reviews/building-pc,511.html
Mr. Fiskum Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Skrevet 21. juli 2008 For å resette bios må jeg ut med skjermkort og mye rart, så det gidder jeg ikke nå. tar det i morra. Og btw, når jeg bytta til PS/2, så blinket num, cps og scroll lock et par ganger ved oppstart, men ingen ting skjedde når jeg trykka tab.
Syar-2003 Skrevet 21. juli 2008 Skrevet 21. juli 2008 (endret) Ikke trykk TAB - trykk "Delete" tasten . Gjentatte ganger som nevt tidligere m/PS2 tastatur. Endret 21. juli 2008 av syar2003
Mr. Fiskum Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Skrevet 21. juli 2008 (endret) Jafan, glemte det jeg Får prøve nå Skal jeg sitte å trykke lenge forresten? Endret 21. juli 2008 av Mr. Fiskum
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå