Gå til innhold

Varsler om Activex-angrep


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Microsoft advarer mot potensielt meget farlige angrep via en Activex-kontroller.

 

 

 

Les mer

 

Det krever vel at brukeren velger å aktivere ActiveX-kontrolleren, gjør det ikke? Dvs, via den gule menylinjen øverst. Jeg hadde i alle fall et svare strev med å aktivere ActiveX-funksjonen til Nvidia (som identifiserer skjermkort) på en ny-tanket maskin for noen dager siden.

 

Men, uansett - er det rart vi bruker Mozilla? De har sikkerhetshull de også, men aldri så kritiske.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

"varsler om activex-angrep" = nå blir det angrep

 

"Microsoft advarer mot potensielt meget farlige angrep via en Activex-kontroller." = nå KAn det bli angrep.

 

 

Når jeg leste overskriften trodde jeg det var en artikkel om en eller annen hacker som varslet om noe han kom til å gjøre

Lenke til kommentar

Doh..

Nå gjelder denne spesifikke KUN om man har

Snapshot Viewer for Microsoft Office Access 2000, Microsoft Office Access 2002, and Microsoft Office Access 2003.

Og browser via activex enablet IE mot web da.

 

Har man ikke office access installert har man vel heller ikke dette spesifikke sikkerhetshullet , eller ?.

 

 

Edit:

Man er visst sårbar uansett ja .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Internet Explorer (IE) er en svært farlig browser uansett. Active X er jo også helteit tull. Jeg kommer ALDRI mer i mitt liv til å bruke noe som heter IE. Det har gang på gang vist seg totalt ubrukelig med sikkerhetshull ifleng som en sveitserost. Gratis alternativene er så bra at det er ikke sjans i havet at IE kan ta over.

Lenke til kommentar

Er ikke hvermansen sårbar alikevel da ?.

 

Snapshot Viewer for Microsoft Access

Brief Description

The Snapshot Viewer enables you to view a report snapshot without having the standard or run-time versions of Microsoft Access 97 through Access 2007

http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en

 

Jeg har ikke denne "Snapshot Vieweren for Access" installert ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...