Gå til innhold

Leverer røde tall


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wow, 1.5Mrd. Hvor lenge klarer AMD å holde hodet over vannet her? De har vel gått i pluss tidligere, men kan aldri huske å ha sett tilsvarende positive resultater...

 

Jeg håper de tjener penger på salg av CPUer og GPUer, dvs at mesteparten av tapet her er avskrivninger eller noe slikt..

Lenke til kommentar
AMD må forstå at, lave priser + elendig ytelse, er ikke alltid bra.

Folk betaler gjerne 500kr mer for noe bedre.

Elendig ytelse var kanskje å ta i litt. Men det er riktig at Intel er et hestehode foran nå. Skal man ha en quad-core i dag er det nesten bare Intel som gjelder. Skal bli spennende å se om de klarer å ta inn forspranget.

Lenke til kommentar
Håper det tar seg opp dette kvartalet. AMD har gjort mye riktig med siste generasjons skjermkort.

Salg av high-end kort som bruker RV770 er bare en liten dråpe i havet, og sett ut i fra utviklingskostnadene, og små marginer grunnet pressa priser så kommer dette til å ha lite innvirkning.

 

RV730 og RV710 derimot, som kommer snart og er "billig-kort" kommer til å ha mer innvirkning på grafikk-divisjonen sine tall.

Lenke til kommentar

Det er i alle fall latterlig lav pris på AMD aksjen for tiden (under 5 dollar som er laveste kurs på ca 16 år), men det er vel ikke helt ubegrunnet. Butikken går dårlig og Intel er forventet å styrke produktene sine i nær fremtid. Faktorer inn den ustabile verdensøkonomien og kjøpelysten bør være forbeholdt kun den svært spekulative investor.

 

Edit: Aksjen åpnet nettopp ned 6.85% til $4,62. Verdien av AMD er vel nå godt under hva de betalte for ATI.

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar
tror ikke AMD går under, men vist de taper allt for mye penger så ender det nok med at ett eller annet stort firma slik som IBM kjøper de opp.

Problemet er vel at større firmaer som IBM stort sett prøver å holde seg unna selskaper som taper penger. IBM har jo blant annet helt sluttet å produsere PCer selv, da marginene vel ble for lave..

 

Jeg tror det eneste alternativet for AMD er å komme opp med ett produkt som selger. Kanskje CPUen deres med integrert GPU kan bli en slager dersom det blir en rask løsning....

Lenke til kommentar
Endelig er det noen som satser på OpenSource... og kan gå konk... Ikke bra, vi trenger flere!

 

 

Og folk sier Phenoms suger, Tricores gir mye for penga hvis man ikke speller(pga low clocks) min Phenom 9850 var par hundre lapper billigere, og jeg speller hva jeg vil uten hakking.

 

klager ikke klokker opp til 3 ghz hvis jeg vil, og har mye mer å gå på.

 

 

Så klart amd skulle hatt raskere cpu'r.

 

 

De gjör alt riktig på chipset og skjermkort siden iallefall :D

Lenke til kommentar
AMD må forstå at, lave priser + elendig ytelse, er ikke alltid bra.

Folk betaler gjerne 500kr mer for noe bedre.

Skjønner ikke hva som er så "elendig" med ytelsen til Phenom 9850, etter hva jeg har forstått er dette en konkurransedyktig mid-range quad?

 

Er vel heller folk som sitter igjen med inntrykket av at Nvidia og Intel ligger så langt foran. På skjermkortfronten er det jo nå faktisk AMD som "leder", og de konkurrerer også bra på low- og mid-range cpu.

Lenke til kommentar

Hva er det egentlig folk syter om at AMD er så dårlig? AMD sine dual core er akkurat like gode some Intel sine på lik frekvens når vi bare ser på ytelse (ikke varmeutvikling, energieffektivitet etc). Hestehode Intel har forran AMD er kanskje målbar, men ikke merkbar.

Endret av Neloth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...