Gå til innhold

Anbefal meg dokumentarer!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Fant ikke noe tema som tar opp dokumentarer, så da lager jeg en her. :D

 

Jeg elsker dokumentarer og trenger noen nye anbefalinger. Tenker da spesielt etter visuelt flotte, og helst å nye som mulig! Og det er et stort pluss dersom de er i HD!

 

Jeg har særlig sansen for natur-, vitenskaps- og rom- dokumentarer! Men kom gjerne med andre sjanger! Bare så lenge de er pressentert på en spennende måte, jeg liker ikke stive og kjedelige dokumentarer som om du sitter i et klasserom og vil bare at timen skal slutte.

 

(NB! Ikke alle "Trailer" er trailers, men er klipp fra filmen dersom jeg ikke finner de.)

 

Jorden

Earth: The Power of the Planet (2007) 5 Episoder. Hvordan jorden ble til og hvilke krefter jorden har, og hvordan de påvirker og er avhenging av hverandre.

 

 

Natur/Dyreliv

Planet Earth (2006) - 11 Episoder. Prisbelønnet dokumentar. Går igjennom alle områder av jorden og dyrelivet som lever der. TRAILER

 

 

Universet/Rommet

Space (2001) - 6 Episoder. Viser oss universet vi lever i og dens utrolige kraft. TRAILER

 

In the Shadow of the Moon (2007) - 1 Film. The surviving crew members from NASA's Apollo missions tell their story in their own words. TRAILER

 

Roving Mars (2006) 1 Film. Fabelaktig film om Mars og reisen på å lande en "rover" dit! TRAILER

 

The Mars Underground (2007) 1 Film. Teroier og vision på hvordan vi kan kolonisere Mars.TRAILER

 

 

 

Livsyn

Root of All Evil (2006) - 2 Episoder. Richard Dawkins forteller og viser oss problematikken av religion og hvorfor den bremser opp/ødelegger for menneskets utvikling.

 

 

Mennesker

The bridge (2006) – 1 Episode/film. Sterk film som handler om mennesker som tar/forsøker selvmord på Golden Gate Bridge.

 

Outfoxed: Rupert Murdoch's War on Journalism (2004) Tar opp nyhets kanalen FOX News og hvordan de manipulerer og oppdikter sannheten og nyheter. TRAILER

 

Metal: A Headbanger's Journey (2005) - 1 Film. Sam sets out on a global journey to find out why this music has been consistently stereotyped, dismissed and condemned and yet is loved so passionately by its millions of fans. TRAILER

 

 

Vitenskap

Life After People (2008) - 1 film. Tar opp hva vil skje på jorden dersom/når alle mennesker forsvinner. TRAILER

 

A Journey in the History of Water (2001) 1 film. Viser oss hvordan vann har fremdrevet utvikklingen av oss mennesker på planeten. Filmen besøker ca.20 land og viser oss de forskjellige metodene de bruker. Websiden innholder klipp/trailer og annet info.

 

Land/Kultur

Wild China (2008) – Pågående serie (6 episoder). Tar oss med på et fordypende innblikk av Kinas ukjente natur, dyreliv og skatter.

 

 

Har noen andre å anbefale? Som er et "must" å se?

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdaterte hovedposten og inkluderte noen nevnte dokumentarer! Keep them comming! :thumbup:

 

 

Så nettopp Life After People og jeg må si den var utrolig interessant! Meget bra igjennomtenkt film! I beskrivelsen høres den ikke så spennende ut, men pokker meg så bra den var! Skulle ønsket den varte mye mye lenger! Anbefaler dere å se den!

 

Japp! Så den akkurat nå, ganske bra :)her

 

Takk for linken, men fant den i HD. ;)

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...