Gå til innhold

Anbefal meg dokumentarer!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
en reise i vannets historie

en reise i vannets frem tid

 

navnene sier vell alt.. det var egentlig de jeg kom på i farten..

 

det er to norske dokumetarer, ja.. er ikke helt sikker på om du fant den jeg mente..

..

 

Jo tror det. På websiden står det "Serien er produsert av NRK og Senter for utviklingsstudier, Universitet i Bergen, 2001"

 

Eller var det ikke den du tenkte på?

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Er du litt kunst- og historieinteressert så kan jeg varmt anbefale Simon Schama's Power of Art. Det er en BBC-dokumentarserie fra 2006. I hver episode tar Schama for seg et mesterverk. Picasso, Van Gogh og Rembrandt er blant de som er representert. 8 episoder totalt.

 

Grizzly Man. Denne er såpass kjent at du mest sannynlig har sett den allerede.

 

The Burger & the King: The Life & Cusine of Elvis Presley. En BBC-dokumentar fra 1996 med fokus på Elvis Presleys høyst spesielle matvaner. Finnes tilgjengelig på YouTube.

Lenke til kommentar

Har startet på Wild China, sett 2 episoder. Bedre enn det jeg forventet! Takk til den som kom med den!

Masse merkelig dyr, og kreative løysninger kineserene bruker naturen og dyrene til! Likte godt hvordan de brukte fugler til å fiske!

 

PS

Har lagt til 2 nye filmer i listen under Rommet: Roving Mars og The Mars Underground. Begge disse har masse Eye Candy.

 

Likte du den teoretiske dokumentaren Life After People, vil du sikkert digge The Mars Underground. Her tar de stilling til hvordan vi kan få mennesker til Mars. Det som er interesant er at det er 100% mulig med dagens teknologi, men NASA "tør" ikke.

Et dokumetar som garentert skape mye debat blant de som ser den...ANBEFALES!

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...