Gå til innhold

Kulturo: Two And A Half Men - Sesong 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5/10? har de drukket?

denne serien er genial, elsker den. . .

 

Serien har potensiale med sine kjappe replikkvekslingar, men som eg skriv i anmeldinga syns eg karakterane blir for stereotypiske, og den konstante veggen av latter for pregande. Eg saknar og større karakterutvikling gjennom sesongen.

 

Edit:

 

Two And A Half Men, heter det vel. :)

 

Henrik sneik seg inn før meg:)

Endret av stianha
Lenke til kommentar

Jeg syns at karakteren er helt rettferdig. Selv føler jeg at de ikke jobber hardt nok når de lager noen av episodene. Men tar seg ferie i skrivinga og bare slenger inn gamle replikker og bare skriver dem om og legger inn nye navn for at det skal virke som om det er nytt. Når serien er bra er den jo genial da, uten tvil, jeg liker og se på episodene. Men merker at jeg blir virkelig lei også, selv om det er en episode jeg aldri har sett, eller en som jeg har sett en gang for for to mnd siden.

 

Uansett. Bra anmeldelse, men ikke klag på kandi for "hu er dum og deilig, juba juba". Er ikke vond og se på hu nei :D

Lenke til kommentar
Two And A Half Men er genialt, ville gitt det 9/10 lett.

 

Noe av utfordringen med TV-serier, særlig sitcom-serier, på DVD er at man ofte ser flere på rappen, og da merker man ting man aldri merker når man bare ser en episode her og en episode der. Se f.eks. M*A*S*H på DVD, og du skjønner hva jeg mener. Der bryr man seg ikke om noen er døde eller skilt, de kan fint vende tilbake i en seinere episode om det er til det beste for et morsomt poeng. Slike ulogiskheter merker man ikke om man bruker etter år eller to på å se serien, men gjør man det på en måned, blir det veldig tydelig.

 

Slik aner det meg kanskje at Two And A Half Men også er. Det er veldig morsomt i små doser, mens i større porsjoner ser man tydeligere hvordan ting gjentas, og det er ikke nødvendigvis positivt.

 

Selv syns jeg two and a half men er kjempemorsomt, og ser det nesten daglig. Allikevel ser jeg mange av poengene til anmelder, og er enig i at Arrested Development er en serie som gjør seg bedre på DVD. Der kan man fint se alle tre sesongene non-stop, uten at gjentakelsene blir for grove:)

Lenke til kommentar

Milevis over gjennomsnitts-sitcom'en, men så holder de generelt en temmelig laber standard (jeg irriterer meg så mye over hjernedøde (for det er de) sitcoms at jeg nærmest har sluttet fullstendig å se på tv). Two and a half men slo meg som en knallserie da jeg først så den, men jeg innså fort at jeg egentlig bare ble imponert fordi nesten alle andre komiserier er patetisk dårlige.

Det er ingen tvil om at karakterene er fryktelig endimensjonale og at det konstant spilles på de samme trekkene, de samme vitsene går igjen gang på gang, men det skal sies at karaktergalleriet er ganske vellykket, og besatt av noen brukbare skuespillere. Charlie Sheen burde spille seg selv oftere. Og selv om vitsene gjentar seg, er de som oftest velskrevne. Så jeg vil absolutt påstå at T&AAHM er blant de beste nålevende sitcom'ene. Jeg er enig med anmelder i det meste, men ville strukket meg til en 6er.

Lenke til kommentar
"Two And A Half Men" er en helt middelmådig amerikansk situasjonskomedie som mister mye av sitt potensiale i sitt overforbruk av gamle klisjeer. Den har en del morsomme replikker, men ikke nok til at den utpeker seg spesielt. Om du er ute etter en komiserie om en dysfunksjonell familie vil jeg heller anbefale å investere i sesong 1 til 3 av "Arrested Development".

 

Hva i alle dager feiler det folk? "Two and a half men" er jo søppel så langt øyet rekker. Klisjeer og tøv og utvannede spøker fra 1985. Jeeez. Å i det hele tatt nevne den i samme setning som den GENIALE serien "Arrested Development" fortjener pryl og kjølhaling. :)

Lenke til kommentar
Uansett. Bra anmeldelse, men ikke klag på kandi for "hu er dum og deilig, juba juba". Er ikke vond og se på hu nei :D

 

Hehe, joda ho er pen ho, men eg er litt redd for at om ho var ein ekte person så hadde ho i lovens auge vore tilnærma tilbakeståande (dvs iq < 65). Ikkje det at overdrevne karakterar ikkje kan vere morsomme, men eg føler berre at dei drar det litt vel langt med ho:)

 

Slik aner det meg kanskje at Two And A Half Men også er. Det er veldig morsomt i små doser, mens i større porsjoner ser man tydeligere hvordan ting gjentas, og det er ikke nødvendigvis positivt.

 

Godt poeng, det blir ofte litt annerleies å sjå det på dvd i forhold til på tv.

 

I tillegg kjem jo ein ikkje unna det faktum at humor er ein ekstrem subjektiv affære, og såleis ofte vanskelegare å anmelde enn andre sjangrar.

Lenke til kommentar
Uansett. Bra anmeldelse, men ikke klag på kandi for "hu er dum og deilig, juba juba". Er ikke vond og se på hu nei :D

 

Hehe, joda ho er pen ho, men eg er litt redd for at om ho var ein ekte person så hadde ho i lovens auge vore tilnærma tilbakeståande (dvs iq < 65). Ikkje det at overdrevne karakterar ikkje kan vere morsomme, men eg føler berre at dei drar det litt vel langt med ho:)

 

 

hehe. Jaja. Klart at om hu hadde vært en ordentlig person ville jeg vært mindre imponert. Hun er veldig overdrevet (så jeg er enig med deg at de drar det litt langt med hu), men jeg har også sett scener med hu som er morsomme... Men en annen ting som jeg også syns de drar for langt er Charlie's og Alan's forhold og hvor mange scener som blir brukt til at Charlie "mobber" Alan. Joa, det var morsomt i begynnelsen. Men etter flere sesonger blir hvertfall jeg trøtt på det. Ikke nok med at det blir overbrukt. Men mange av kommentarene er jo så utrolig like.

Endret av Ördög
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...