Gå til innhold

Regionsavisene får frilans-pepper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg også håper at avisene tar seg selv i nakken og rydder opp i dette både med tanke på det som har skjedd, men også komme fram til en ordninge for fremtiden også.

 

Det er prinsippet som er det viktigste her. At noen ikke skal kunne bare bruke andres arbeid sånn helt uten videre å spørre eller betale for det.

Lenke til kommentar

Jeg er glad i å lage mat og liker og eksperimentere med krydder, derfor lurer jeg: Hvor får man tak i frilanspepper?

 

For ordens skyld: Dette er ment som en kommentar til språkbruken i overskrifta. Den burde vært en god kandidat for Nytt på Nytt redaksjonens skeve språkøre.

 

MaritimTim

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Har ikke noe problem med det jeg. Å "få pepper for noe" er et helt ok ideomatisk uttrykk og en variasjon over det er det ingen verdens ting i veien med.
Jeg er fortrolig med idiomet. Ingen problem med det.

 

Det er gramatikken som blir underlig. "Regionavisene får pepper av frilansere", ville etter mitt syn vært en mye bedre løsning, enn å konstruere et slikt bastardord ad hoc. Ad hoc ord dør ofte like raskt som de oppstår. Fordi de fleste av dem ikke har livets rett.

 

En kanskje en enda bedre løsning hadde vært å nøye seg med "Regionavisene får pepper". Jeg tror forresten sånne ad hoc ord ofte oppstår ut fra et ønske om å stappe mange budskap inn i ei overskrift. Problemet er at setninger med flere budsakap ofte kommuniserer dårlig. De blir rett og slett for tvetydige.

 

Bruken av bindestrek tror jeg og er overflødig. Det er korekt å bruke bindestrek når norske og engelske ord blir slått sammen. Men her har freelanse blitt fornorska, og da tror jeg det også blir feil.

 

MaritimTim

 

EDIT: En typo eller to :)

Endret av fototim
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...