Gå til innhold

Prisguide.no søker medarbeidere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle nettbutikker som er koblet opp mot prisguide.no; bruker alle disse det samme databasesystemet for varer som er på lager og ikke? Må alle disse butikkene basere seg på et slikt system? Eller oppdateres prisguiden manuelt til en hver tid av folk som arbeider med den?

 

Så langt jeg vet baserer vel ikke alle butikkene seg på .NET (asp) nettsider, eller gjør det det?

 

Har lenge vært nyskjerrig på hvordan den fungerer. :)

Lenke til kommentar
18-års aldersgrense?

 

Hei,

 

Nei vi har ikke satt noen absolutt krav om at du har fylt 18 år, men vi foretrekker søkere over 18. Vi ønsker ikke personer under 16 år. :)

 

 

 

Alle nettbutikker som er koblet opp mot prisguide.no; bruker alle disse det samme databasesystemet for varer som er på lager og ikke? Må alle disse butikkene basere seg på et slikt system? Eller oppdateres prisguiden manuelt til en hver tid av folk som arbeider med den?

 

Så langt jeg vet baserer vel ikke alle butikkene seg på .NET (asp) nettsider, eller gjør det det?

 

Har lenge vært nyskjerrig på hvordan den fungerer. :)

 

Hei,

 

Nettbutikkene eksporterer dataene i såkalte prisfiler, som er i tekstformat. Deretter har vi et system som henter ut dataene og legger dem i felter i en database. Vår søkemotor henter så ut riktig data til riktig produkt. Jeg har ikke noe med det tekniske å gjøre slikt sett, så noe stort mer kan jeg ikke si om den saken :)

Lenke til kommentar
Hva med litt mer informasjon om lønnen?

 

Lønn ut ifra arbeidsmengde (provisjon) kan bety så mangt. Her skjønner jeg selvsagt at jo mer du jobber, jo mer tjener du - men hva snakker vi om sånn ca?

 

Erik

 

Hei,

 

Du får betalt en sum per produkt, bilde, lenke, og spesifikasjon du legger inn i databasen.

Forrige måned hadde våre deltidsmedarbeidere utbetalinger fra 3000 - 9000 kroner. Hvor mange timer som ligger bak dette vet jeg ikke.

 

Du har en ganske god betaling i forhold til arbeidsmengde, det kan jeg si med sikkerhet. Dessverre, som de fleste frilansere, så har du ingen garantert minimums arbeidsmengde hver måned.

 

Arbeid i prisguiden bør først og fremst ses på som et tilskudd til vanlig inntekt :)

Og selvfølgelig en mulighet til å utvikle en tjeneste som tusenvis setter pris på!

Lenke til kommentar
Det er sånn at den ansatte må registrere seg som enmannsforetak for denne jobben, ikke sant? Evnt ha et firma i ryggen?

 

Hei,

 

Nei, det er ikke noe vi krever. Det er dog noe vi foretrekker, og det er også grunnen til at vi foretrekker søkere som har fylt 18 år, da dette er aldersgrensen for å registrere enkeltmannsforetak.

Lenke til kommentar

nei men altså, jeg er 15 år, fyller snart 16 og har god, solid og ikke minst lang erfaring med produktdatabase, da jeg selv har vært produktdatabase oppdaterer for firmaet Power Constrols AS, hjemmseide; PowerShop, og hvis jeg enda ikke kan få lov til å anse meg som en verdig kandidat, så syntes jeg det blir for dumt... Rett og slett :/

 

Alder skjemmer bort kunnskap

Endret av linzycam92
Lenke til kommentar
nei men altså, jeg er 15 år, fyller snart 16 og har god, solid og ikke minst lang erfaring med produktdatabase, da jeg selv har vært produktdatabase oppdaterer for firmaet Power Constrols AS, hjemmseide; PowerShop, og hvis jeg enda ikke kan få lov til å anse meg som en verdig kandidat, så syntes jeg det blir for dumt... Rett og slett :/

 

Alder skjemmer bort kunnskap

 

Skadar ikkje å søkje uansett!

Lenke til kommentar
nei men altså, jeg er 15 år, fyller snart 16 og har god, solid og ikke minst lang erfaring med produktdatabase, da jeg selv har vært produktdatabase oppdaterer for firmaet Power Constrols AS, hjemmseide; PowerShop, og hvis jeg enda ikke kan få lov til å anse meg som en verdig kandidat, så syntes jeg det blir for dumt... Rett og slett :/

 

Alder skjemmer bort kunnskap

"Jeg er 19år og vil inn på gamlehjemmet. Man må egentlig være 60, men jeg er minst like dårlig til å ta vare på megselv som dem, så hvorfor skal alderen bety noe?"

Kanskje dårlig eksempel, men sånn er det :)

Lenke til kommentar

Jeg forlslår at dere får take i en dyktig systemartitekt og ber ham til å lage et automatisk system for dere. Dagens intigrete systemer har nettop utviklet seg for å eliminere menneskelige inntraksjoner i slike situasjoner.

 

Uansett hvor mange jobber for å oppdatere et slikt system, vil det være både tregt og unøyaktig, fordi mennesker er ikke egnet til slike oppgaver.

 

Det vil nok koste en del å utvikle et automatisk system, men dere vil spare på driftskostander og det blir mye billigere i det lange løpet.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Det er sånn at den ansatte må registrere seg som enmannsforetak for denne jobben, ikke sant? Evnt ha et firma i ryggen?

Hei,

 

Nei, det er ikke noe vi krever. Det er dog noe vi foretrekker, og det er også grunnen til at vi foretrekker søkere som har fylt 18 år, da dette er aldersgrensen for å registrere enkeltmannsforetak.

Ikke bare er det til fordel for HW, men i de fleste tilfeller vil det også være å foretrekke for den "ansatte" at arbeidsforhold av denne typen er organisert som enkeltmannsforetak.

 

Interesserte vil trolig kunne få mer informasjon fra HW om fordeler og ulemper ved enkeltmannsforetak versus ansettelsesforhold ved å be om dette i forbindelse med søknaden.

 

("Ansatte" i hermetegn nettopp fordi man i så fall _ikke_ er ansatt, men hyret inn som selvstendig freelancer)

Lenke til kommentar

Dette virket spennende. Har ofte irritert meg over feil og mangler i prisguiden. Eneste jeg er skeptisk på er hvordan dette hadde gått i tillegg til 100% jobb og familie fra før. Litt lite timer i døgnet rett og slett... Men som nevnt så er jo å jobbe så mye du vil selv. Kanskje dere kan opprette en del "moderatorer" som dere ikke stiller så mye krav til i jobbmengde og som kan sitte å pusle med dette når de har tid, dette ville i tilfelle vært aktuelt for meg da jeg ikke føler jeg får nok tid til nevnte stilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...