Gå til innhold

HDMI fra PS3 til Samsung HT-TXQ120 til TV, ukompatibelt?


Anbefalte innlegg

Trenger å få bekreftet eller avkreftet om jeg har blitt fucked av en selger:

 

I går var jeg på expert og skaffet meg et samsung ferdigpakke hjemmekinoanlegg, av typen:

http://www.samsung.com/no/products/homethe.../ht_txq120r.asp

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=333653

 

Kjøpte i samme slengen en Playstation 3, tanken var da å bruke PS3 som mediecenter/Blu-ray og litt spillmaskin, dette beskrev jeg til selger. Han sa da at hjemmekinoannlegget var superegnet for dette, fordi jeg kunne ta HDMI fra PS3 til anlegg og videre til TV med 1080p hele veien.

 

Men så viser det seg at dette ikke vil funke, får bare beskjed fra anlegget om "mode not supported".

Så kikker jeg litt rundt på nettet, og finner følgende topic på et svensk forum:

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s...p;#entry1559093

 

Der sier en kar at han har vært i kontakt med Samsung support om dette:

Jag har precis köpt ny TV och nytt hemmibiosystem.

TV: Samsung LE-52M86 med 2000 firmware

Hemmabio: Samsung HT-TXQ120R

 

Jag försöker koppla min PS3:a till TV'n via hemmabiosystemet, men får hela tiden "Mode is not Supported" på TV'n. Kopplar jag PS3:an direkt så funkar det.

Jag har testat flera olika upplösningar på PS3:an utan att lyckas.

Och jag har även testat att koppla min digitalTV mottagare (med HDMI) via hemmbiosystemet utan problem.

Jag har även uppgraderat PS3:an till v. 1.9.

Någon annan som har liknande problem?

 

---------------------------------------------------------------------------------------

 

Jag fick idag svar från Samsungs support.

 

"Tack för ert email till Samsung Electronics Nordic.

Problemet kan ha att göra med olika HDMI-versioner. Hemmabiosystemet har

stöd för HDMI 1.2.

Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor.

 

Med vänliga hälsningar

Olle

Samsung Support"

 

Det man då kan undra är varför de nu har vart så kaxiga i sin marknadsföring på detta systems kompabilitet med HD-DVD och Blu-ray system när de ej ändå klarar HDMI 1.3, vilket väl är kravet för ljud och bild på 1080p?

 

 

Så hvis det han har funnet stemmer, så sitter jeg altså med et anlegg til ti tusen kroner som overhodet ikke gjør som lovet i butikken? Det er jo sikkert mulig å kjøre en annen lydkilde fra PS3 inn i anlegget, men etter min mening er dette helt uvesentlig.

Og hvorfor står det ingen steder når man sjekker tekniske data om slike ting hvilken versjon av HDMI som er i bruk?

 

Håper på svar i løpet av helgen. :) Ønskesvaret er jo seff at dette er mulig å få til på en eller annen måte, for er fornøyd med performance fra anlegget på DVD og musikk.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det at systemet ditt har HDMI 1.2 og PS3 har HDMI 1.3 har ingenting å si, det er bakover kompatibelt. Jeg har min koplet til en HDMI 1.1 forsterker og TV, aldri hatt problemer.

 

Her tok Samsung en enkel løsning.

 

Det virker som Samsungen ikke takler oppløsningene den burte. Lever dritten tilbake, spesielt når selger hevder at det er en "match-made-in-heaven"

 

 

For min egen nysjerrighet, hva står det bakpå Samsungen om hvor mye den trekker fra strømnettet?

 

Det står at den har 1000w, men det nekter jeg å tro. Sony har en de har målt til 1200w, men det er med 10% forvrengning, samme som å spille MP3 i 48 kbps oppløsning, ikke spesielt bra.

Lenke til kommentar

Anlegget støtter kun 576p, 720p og 1080i. (ut)

Får vel ikke noe anlegg til den prisen som takler 1080p all the way, dessverre. :hm:

 

EDIT: Har du derimot full-HD og vil utnytte det, samt surround kan du vel kjøre hdmi-kontakter rett i tv'en for bilde og så kjøpe en optisk kabel som går fra PS3'en til Samsung-anlegget.

Endret av datating
Lenke til kommentar

Jeg endte opp med å få en optisk lydkabel opp i hendene av Expert, så bruker den fra TV inn i anlegget. Da omgår jeg også det at det er begrenset med innganger på anlegget. Når jeg nå snart får digital-tv, så kjører jeg det også rett inn i fjernsynet og får surround med det også.

 

Med 10.000 for surrounden og 9000 for Samsung LE40M86, så synes jeg det er mye bang per bucks. :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Skikkelig bump dette her...

 

Jeg har akkurat samme problem, og det er nesten så jeg mister håret av det! Samsung har ikke akkurat vært veldig behjelpelige heller. En jeg snakket med, sa at TXQ120 ikke støtter Blu-ray, så man må koble slike spillere direkte til TVen og bruke optisk kabel for lyd. Komisk nok, så er det en illustrasjon på produktsiden til dette anlegget, hvor det vises hvordan man kan ha f.eks en Blu-ray-spiller koblet til via HDMI-inn.

 

Jeg har hatt TXQ120 og en Samsung-TV i serien M86 i et års tid før jeg nylig gikk til innkjøp av en Blu-ray-spiller. TVen min viser samme feilmelding som trådstarter. Det er interessant å legge merke til at både jeg, trådstarter og han i den svenske tråden det linkes til, bruker/brukte TVer i M86-serien. Broren min har også TXQ120 men en eldre Samsung-TV. Han hadde ingen problemer med å få bilde fra Blu-ray-spilleren. Det hadde heller ikke jeg da jeg koblet anlegget til PC-skjermen min. Denne skjermen, i likhet med TVen til broren min, har ikke støtte for 1080p. Det har derimot TVen min. Jeg sliter virkelig med å konkludere her...

 

1) Er det noe galt med mitt anlegg?

2) Er det noe galt med min TV?

3) Er det rett og slett ikke mulig å bruke en 1080p TV til dette formålet?

 

Jeg kan ta med meg TVen til broren min, og koble den opp mot hans anlegg. Hvis det fungerer, så vet jeg at det er noe galt med anlegget mitt. Hvis det ikke fungerer, så er både alternativ 2) og 3) åpne. Det er for så vidt også alternativ 1), for jeg kan ikke utelukke 100 % at det ikke er noe kødd med anlegget mitt også.

 

Da jeg hadde Blu-ray-spilleren koblet opp mot anlegget, fikk jeg kun to kanalers lyd dersom jeg benyttet meg av PCM-lyd. Jeg er usikker på om dette skyldes at anlegget ikke støtter Dolby True HD, DTS-HD og den slags, eller om det faktisk er noe galt.

 

Jeg er uansett ikke veldig fornøyd med min kombinasjon av TV + anlegg. Det er fristende å bli kvitt hele greia og kjøpe noe som er helt nytt, men det hadde vært en investering som hadde blitt møtt med svært lite begeistring i heimen. Jeg tror dessverre ikke fruen hadde latt seg overbevise av argumenter som ”Hør! Det er ekte HD-lyd!”

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...